Thorbjørn Brevik blir konserndirektør for Skanska Eiendomsutvikling

Thorbjørn kommer fra stillingen Leder av forretningsutvikling og transaksjoner i Skanska Eiendomsutvikling, og var sentral i arbeidet med å utarbeide Skanskas nye eiendomsstrategi. Han kjenner eiendomsmarkedet svært godt både gjennom sin posisjon i Skanska Eiendomsutvikling de siste fire årene, og fra tidligere år i Aberdeen Asset Management.

Thorbjørn er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole i 1996. Han overtar stillingen etter Arne Brovold som sluttet i selskapet i oktober.

- Jeg er veldig glad for at vi funnet lederen internt til denne viktige stillingen i selskapet. Skanska har gjort betydelige investeringer i utviklingseiendommer det siste året og det er viktig for oss at vi har en konserndirektør for dette forretningsområdet som kjenner markedet og vår egen portefølje svært godt. Jeg ser frem til å få Thorbjørn som en del av, og bidragsyter i, selskapets toppledelse, sier administrerende direktør i Skanska, Ståle Rød.

• Bygg, eiendom

Elise Hole