Mens vi venter på sesongstart på Sjusjøen

Mens vi venter på sesongstart på Sjusjøen

Kuldegradene har meldt seg flere steder, og vi er klare for sesongstart på Sjusjøen 15. - 17. november. Vi håper å se deg og dine der! NRK sender alle konkurransene direkte hvis du ikke har anledning til å møte opp.

I dette nyhetsbrevet får du informasjon om sesongstart, kursregistrering og barneidrett.

SESONGSTART SJUSJØEN

Program lørdag 16. november

09:15 Sprint Kvinner
11:30 Sprint Menn

Program søndag 17. november

11:30 Fellesstart Kvinner
12:30 Fellesstart 80 Menn Heat B
14:15 Fellesstart Menn Heat A

For mer informasjon og fullstendig program, se www.sesongstartskiskyting.no

Online påmelding via www.eqtiming.no

Påmeldingen varer frem til mandag 11. november kl.23:59.

Uttakskriteriene er de av NSSF’s konkuransereglement, det finner du på: http://www.skiskyting.no/no/arrangement/nyttig_informasjon/reglement/

Lisens

Alle løpere skal ha betalt skiskytterlisens for sesongen 2019/20 før start. Engangslisens kan løses på rennkontoret. Vi minner om at alle utøvere fra den dagen de fyller 13 år må løse lisens. Utøverne kan velge en lisens for hele sesongen eller engangslisens på arrangement.

Mer info om lisens finner man her.
Hvem som har betalt lisens, ser man her.

Har du spørsmål til lisens, vennligst send en e-post til nssf@skiskyting.no og skriv lisens i emnefeltet.

KURS

Husk å registrere alle kurs som blir gjennomført via klubb via denne portalen. Hvis du trenger opplæring eller har spørsmål, ta kontakt med Jens Schjerven på e-post jens@skiskyting.no

BARNEIDRETT

Barneidrett er idrettsaktivitet for barn til og med det året de fyller 12 år. Idrettens barnerettigheter gjelder for alle barn, uten forskjellsbehandling og uten hensyn til barnet og dets foreldres kjønn, etniske bakgrunn, livssyn, seksuell orientering, vekt/fysiske utvikling og funksjonshemning.

Norges idrettsforbund jobber kontinuerlig for at idretten skal være et trygt og godt sted for alle medlemmer. Les mer om hvordan Norges Idrettsforbund jobber med tematikk knyttet til barneidrett her.

VIKTIG INFORMASJON

Seksuell trakassering og overgrep skal ikke skje i idretten, og er direkte i strid med idrettens visjon om idrettsglede for alle. Likevel vet vi at seksuell trakassering og overgrep skjer i idrettssammenheng, ofte uten at det blir rapportert, håndtert og reagert på. Les mer om Norges Idrettsforbunds retningslinjer og rutiner for rapportering her.

Emilie Nordskar

Pressekontakt Kommunikasjonssjef Media 90055379

Verdens ledende skiskytter-nasjon

Norges Skiskytterforbund ble stiftet 10. desember 1983. NSSF har ca. 7000 medlemmer fordelt på 160 klubber og 15 skiskytterkretser.

Norges Skiskytterforbunds visjon er å være verdens ledende skiskytternasjon. Langtidsplanen for 2022-2026 er derfor organisert på en ny måte. Våre verdier som skal være synlig i alt vi gjør er: Begeistrende, Idrettsglede, Samlende og Ekte.