SkiStar AB: SkiStar lanserer ny app

SkiStar AB: SkiStar lanserer ny app

- nå flytter snømannen Valle inn i mobilen

SkiStar tar nå neste steg i lanseringen av snømannen Valle – barnekonseptet som er årets nyhet. Den interaktive appen Valles Verden inneholder spill, leker og fortellinger som passer perfekt på reisen til og fra fjellferien.

Gjennom enkle spill fremmer Valle-appen lek og læring, som framfor alt passer yngre barn.

- Jeg har selv testet appen på min 3-åring. Den gikk rett hjem, og blir garantert en del av bilturen. På denne måten forlenger man også minnene fra skiferien for de yngste og holder snøgleden i live på hjemmebane, sier Linda Wasell, PR-ansvarlig i SkiStar AB.

Her finnes eventyret om hvordan Valle fikk liv gjennom barns lek med magisk snø, og Valledansen som oppmuntrer barn til lek og bevegelse. I appen kan man også bygge en egen skibakke og kjøre på ski. Valleappen oppmuntrer barn gjennom lek og læring til en aktiv livsstil utendørs.

Appen Valles Verden er gratis og finnes for iPhone og Android-telefoner. Den er utviklet Inhouse sammen med True Stories og Talawa Games. Appen finnes på norsk og svensk og vil bli oppdatert kontinuerlig.

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

SkiStar AB pressetjenste

Pressekontakt +46 280 841 60