Klart for Ski Opening og verdenscup i Åre

Nyhet   •   des 10, 2015 06:50 CET

Forberedelsene til helgas historiske verdenscuprenn og Åre Ski Opening pågår for fullt i den svenske skimetropolen Åre.

Åre Ski Opening starter fredag og pågår hele helga. Lørdag og søndag er det verdenscuprenn for damer, med blant andre svenske Frida Hansdotter og østerriske Mikaela Schiffrin på startsreken. Forholdene i bakkene er bra, snødybden er målt til 38 centimeter. Både de svenske og østerriske damene har ladet opp til konkurransene i Vemdalen

– Nå ser vi fram til ei herlig skihelg, med skitest, verdenscuprenn nummer 99 og 100 for Åres del, og ikke minst en by som sprudler og gleder seg over at en ny sesong er i gang, sier Niclas Sjögren Berg, destinasjonssjef i SkiStar Åre.

Åre Ski Opening er altså den klassiske kick off-helga i Åre. Programmet byr på gratis test av årets ski- og brettnyheter, verdenscuprenn for damer i slalåm og storslalåm, sesongpremiere for en rekke av byens restauranter og nattklubber, samt en stjernespekket konkurranse i paralellslalåm hvor svenske skikjendiser som Anja Pärsson, Henrik Windstedt og Niklas Ekstedt er blant dem som stiller på start.

– Det blir full fart hele helga, og utrolig moro, sier Sjögren Berg smilende.

For mer informasjon:

Niclas Sjögren Berg, destinasjonssjef i SkiStar Åre

Nalle Hansson, Race & Arena Manager, World Cup Åre AB
Tel. +46 70-588 16 16

Karin S Halvarsson, General Manager, World Cup Åre AB
Tel. +46 76-828 2007

Bilder SkiStars presserom kan publiseres fritt. Ønskes flere bilder kontakt: linda.morell@skistar.com

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 51 %, i Norge 30 % og totalt i Skandinavia 42 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Vinterens hendelser: eventkalender SkiStar