Åre sesongåpner på fredag

Pressemelding   •   des 01, 2015 06:52 CET

Kulde og snøfall natt til mandag har kledd Åre i vinterskrud. Fredag 4. desember åpner SkiStar Åre skisesongen. Forberedelsene fortsetter nå fram mot Åre Ski Opening 11.-13. desember

Under forrige helgs store sesongåpning i SälenVemdalenTrysil og Hemsedal var det mange som ønsket vinteren velkommen. I Hemsedal var det 4.500 gjester på ski og brett åpningshelga. I Trysil snaut 3.000.

– Det føles fantastisk bra å være i gang med en ny skisesong. Vi ser veldig fram til å ta i mot skieliten under Åre Ski Opening, da det er verdenscupkonkurranser for damer, sier Niclas Sjögren Berg, destinasjonssjef i SkiStar Åre.

Under fredagens sesongåpning kan gjestene kjøre VM 8:an og Gästrappet. Heisen åpner klokken 8.00. For mer informasjon om åpne heiser, bakker og snødybde i Åre: SkiStar Åres snøblogg.

Statistikk for sesongåpningen 27.-29. november:

• Vemdalen: Tortalt 5.400 skigjester fra fredag til og med søndag
  • Sälen: Totalt 1.960 skigjester fra fredag til og med søndag
  • Trysil: Totalt 2.971 skigjester fra fredag til og med søndag
  • Hemsedal: Totalt 4.591 skigjester fra fredag til og med søndag

For mer informasjon:

Niclas Sjögren Berg, detsinasjonssjef SkiStar Åre
Tel: (+46) 70 633 90 51

Andreas Smith-Erichsen, destinasjonssjef SkiStar Hemsedal
Tel: (+47) 911 89 053

Bo Halvardsson, destinasjonssjef SkiStar Trysil
Tel: (+46) 70 640 02 89

Jonas Bauer, destinasjonssjef SkiStar Sälen

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene SälenÅre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 51 %, i Norge 30 % og totalt i Skandinavia 42 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Vinterhendelser: eventkalender SkiStar