Skolon lanserer i Tyskland

Pressemelding   •   feb 18, 2019 12:00 CET

Etter suksessen i Sverige i 2015 og en vellykket lansering i Norge i 2018 er det nå offisielt at Skolon lanserer på det tyske markedet. Lanseringen skjer under den kommende uken på Didactamessen i Köln sammen med vår samarbeidspartner Microsoft.

Peter Mattisson, styreleder i Skolon, forteller:

- Deltakelsen vår på Didactamessen og at vi slipper en tysk versjon av Skolon plattformen signaliserer startskuddet for vår satsing og etablering i Tyskland. Vår målsetning har hele tiden vært å bli en ledende aktør i Europa innen vårt felt og den tyske lanseringen er et viktig steg i denne retningen.

Oliver Lundgren, daglig leder i Skolon, legger til:

- Etter den fantastiske mottakelsen vi har hatt i våre år i Sverige hvor vi vokser raskere for hvert år, samt suksessen av lanseringen i Norge, har vi med oss viktig kunnskap og erfaring som vi kan dra nytte av i Tyskland. Vi har hatt øynene på det tyske markedet en stund og har dessuten mange dyktige partnere som vil kunne nå ut til et internasjonalt marked og dermed kan vi hjelpe dem med dette. Å lansere på det tyske markedet skjer på akkurat riktig tid.

Med over 9 millioner elever på det tyske markedet og en høy takt på arbeidet med digitalisering åpner satsningen for enda høyere vekst og nye forretningsmuligheter for både eksisterende og nye partnere til Skolon. Arbeidet for en oppstart av Skolon i Tyskland er nå i gang, sammen med rekrutteringen av en nøkkel-medarbeider og etablering av nytt kontor.

- Visjonen med Skolon er å tilby digital læring for alle på smidigst og best måte. Nå ser vi virkelig frem mot å kunne gjøre dette for også tyske lærere og elever, avslutter Oliver.

Skolon er en samlingsplass for alle de digitale skoleverktøyene, skapt både for lærere og elever. Gjennom Skolon er det enkelt å komme igang og ta i bruk sine digitale skoleverktøy. Sikkerheten vil øke og administrasjonen vil minske, noe som betyr mer tid til læring. De digitale skoleverktøyene kommer fra både store og små leverandører som har et hovedmål: de ønsker å skape digitale skoleverktøy som er bra for skolens verden. Skolon i Sverige ble lansert på SETT-messen i 2015 og er i dag tilgjengelig på over 4000 skoler. Skolon ble lansert i Norge på NKUL i 2018.

Kommentar