Skoringen satser stort på ny trend

Pressemelding   •   feb 08, 2019 08:00 CET

Vårens store hit! Skoringen satser fullt på den nye trenden og lanserte i januar en helt ny linje med chunky sneakers.

Den beryktede dad-sneakersenmed sin karakteristiske såle, og som på 1980-tallet hovedsakelig ble brukt av middelaldrende fedre, fikk i 2018 et stort comeback hos de internasjonale motehusene Balenciaga, Gucci og Louis Vuitton. I 2019 forventer man at populariteten stiger enda mer. Skoringen har også tatt til seg trenden og fortolker nå den berømte chunky sneakeri en helt ny linje.

Den tilbakevendende Chunky sneakers lener seg opp av en tendens i motebildet hvor 90-tallets estetikk er tilbake. At ugly sneakers, som de også kalles, har fått et nytt liv skal ses i lyset av et oppgjør med den minimalistiske tendensen som i høy grad har preget motebildet. Det praktiske og komfortable er blitt trendy.

Trenden blir mottatt forskjellig. Enten så elsker man den overdrevne og volu­mi­nøse­ chunky sneaker, eller så hater man den. De aller fleste mote- og sneakers-eksperter er allikevel enige; trenden er kommet for å bli, og den store interessen kommer til å stige i 2019.

Hos Nordens største skokjede, Skoringen, var det allerede høsten 2018 fokus på trenden, hvor kjeden med stor suksess re-markedsførte den populære 90-talls kitsch-skoen,Buffalo. Sammen med Buffaloen lanserte skokjeden også sin egen chunky sneaker-linje under skomerketCult. Skoringens satsing på den nye trenden viste seg fort å være et klokt valg. Product manager hos Skoringen, Unni Sveinson Kokkenborg forteller:

«Med lanseringen av Cult chunky sneakers ønsket vi å gå inn i en internasjonal trend og dermed også treffe en målgruppe som vi kanskje ikke har truffet like bra tidligere. Modellene som vi lanserte tidlig høst i 2018 ble fort utsolgt, nesten litt for fort. Vi er derfor ikke i tvil om at det fortsatt vil være en stor etterspørsel på denne stilen. Og jeg er temmelig overbevist om at chunky sneakers blir en av våre «must haves» denne våren.»

Skoringen satser fullt på den nye trenden og lanserte i januar en helt ny linje med Cult chunky sneakers. Linjen består av 10-12 forskjellige modeller, som lander i skokjedens butikker de neste månedene. I tillegg lanserer kjeden også chunky sneakers-modeller i merket B&CO. Sammen med Cult og B&CO forhandler kjeden i tillegg chunky sneakers fra internasjonale kjente merkevarer.

«Vi kan se at flere og flere av våre kunder hopper med på chunky sneaker-trenden, og det er faktisk vanskelig å gi målgruppen en spesifikk alder. Voksne kan huske den fra ungdommen, de unge synes det er noe nytt, og at «stygt» er kult. Vi har derfor valgt å dekke bredt og tilby noe for enhver smak og i forskjellige prisklasser. Vi kommer til å se modeller fra tydelige color blocks til mer sofistikerte tone-i-tone materialer.Til våren kommer det i tillegg et sortiment av Cult chunky sneakers til herreravslutter Unni Sveinson Kokkenborg.

De første modellene fra den nye linjen er allerede på hyllene i Skoringens butikker, og det lanseres hele tiden nye modeller. Utvalget kan variere fra butikk til butikk, men i Skoringens online-univers er alle modellene tilgjengelige så lenge lageret rekker.

Om Skoringen:

Skoringen er en del av Nordens største selvstendige skokjede og har mer enn 50 års erfaring med salg av sko. Med en kombinasjon av fysiske butikker og et inspirerende online-univers henvender Skoringen seg til den norske familien, med primært fokus på barnefamilien, hvor Skoringen Barnas univers er et sentralt omdreiningspunkt. Både i bu­tik­kene og online tilbyr skokjeden et bredt sortiment av egne skomerker, mote­sko og merkesko.

Skoringen har 80 selvstendige butikker over hele landet og åpner fortløpende nye, moderne butikker på sentrale steder.

Om Cult og B&CO i Skoringen

Kvalitetsmerket Cult er for sneakers-fans som følger med i tidens tendenser. Cult sitt designuttrykk er sporty og casual med masse inspirasjon fra aktuelle «street trends», hvor det både er fokus på farger og designdetaljer. Cult sneakers er et unisex brand og kan sammenlignes med andre internasjonale sneakers brands, men hvor målgruppen får «value for money» uten å gå på kompromiss med stil.

Kjennetegnet for B&CO-merket er moderne og tidløs design. B&CO er garanti for god og sikker kvalitet, og prisnivået gjør at merket er et sterkt alternativ til kjente merkevarer. B&CO henvender seg til moderne og stilbevisste kvinner som velger kvalitet.