Skoringen står bak populær tradisjon hos barnefamilier

Pressemelding   •   apr 04, 2019 07:30 CEST

Barnas Dag er blitt en fast tradisjon for veldig mange barnefamilier, forteller marketingsjef Mille Toft Schou

Når Barnas Dag i disse dager går av stabelen i Skoringen sine 84 butikker og i nettbutikken, så er det faktisk 28. gang at den populære eventen trekker tusenvis av barn og foreldre til seg. Den fortsatt stigende etterspørselen er ikke til å ta feil av, Barnas Dag er blitt en fast tradisjon for veldig mange barnefamilier. Hos Skoringen er man fornøyd med den store populariteten, men også klar over at populariteten ikke kommer av seg selv.

To ganger i året minner Skoringen norske barnefamilier om at det er på tide å få oppdatert barnas sko-garderobe til den nye sesongen. Intensjonene bak eventen er i dag de samme som første gang eventen gikk av stabelen for 14 år siden, nemlig å sette fokus på viktigheten av skikkelig fottøy, og samtidig gjøre det mulig for enda flere norske barnefamilier å kjøpe kvalitetsfottøy til barna.

«Hos Skoringen har vi alltid vært garant for at barn skal gå i skikkelig fottøy. Vi vet nemlig hvilke konsekvenser det kan ha senere hvis foten og skoen ikke passer sammen. Samtidig vet vi at det for mange barnefamilier er en tung post i budsjettet å skulle investere i nytt og skikkelig fottøy til barna opptil hver sesong. Det var først og fremst dette som var bakgrunnen for lanseringen av Barnas Dag og 2-for-1 tilbudet for 14 år siden, men det er fortsatt aktuelt i dag. Konseptet ble tatt godt imot fra begynnelsen, og i dag er det, som det er for oss, en fast tradisjon for veldig mange barnefamilier i hele landet,» forteller marketingsjef Mille Toft Schou fra Skoringens kjedekontor i Danmark.

At Barnas Dag er en ettertraktet event er ikke bare den stigende salgskurven et tydelig bevis på. I flere uker opptil eventen får sko-kjeden tusenvis av kundeforespørsler, både online og i butikkene. De forventningsfulle og trofaste kundene ønsker å vite når det går løs, hvilke produkter som kommer, hva som skjer i den lokale butikken, hvilke konkurranser det er, osv. Og køen utenfor de lokale butikkene på startdagen sier det meste.

Et sterkt konsept krever et stramt fokus

At Barnas Dag er så stort i butikkene og i nettbutikken overrasker ikke marketingsjef Mille Toft Schou. Hun påpeker imidlertid at populariteten ikke kommer av seg selv, det krever konstant tilpasning, nytenkning og et kontinuerlig fokus på kjerneverdiene.

«Med Barnas Dag har vi klart å skape et konsept som bare er blitt sterkere over tid. Eventen har fortsatt en positiv vekstkurve og klarer fortsatt å trekke inn nye kunder i butikkene og til nettstedet vårt. Men den lojaliteten vi har skapt i forbindelse med Barnas Dag og hos de mange barnefamiliene må opprettholdes og pleies hele tiden, og det er her fokuset skal legges. Kundene skal føle at de får verdi for pengene hver gang de handler hos Skoringen, og ikke bare i forbindelse med Barnas Dag,» poengterer marketingsjefen og fortsetter:

«Jeg er ganske overbevist om at Barnas Dag fortsatt er et sterkt konsept fordi vår grunnleggende kjerne­for­retning fungerer. Først og fremst har vi den riktige produkt-mixen av kvalitetssko og moteriktige sko til hele familien. Men viktigst av alt er at vi har dyktige skoforhandlere som hver dag møter kundene med høy faglig ekspertise og kyndig veiledning. Det betyr utrolig mye på sikt,» avslutter Mille Toft Schou.

Om Skoringen

Skoringen er en del av Nordens største selvstendige skokjede og har mer enn 50 års erfaring med salg av sko. Med en kombinasjon av fysiske butikker og et inspirerende online-univers henvender Skoringen seg til den norske familien, med primært fokus på barnefamilien, hvor Skoringen Barnas univers er et sentralt omdreiningspunkt. Både i bu­tik­kene og online tilbyr skokjeden et bredt sortiment av egne skomerker, mote­sko og merkevaresko.

Skoringen har 84 selvstendige butikker over hele landet og åpner jevnlig nye, moderne butikker på sentrale steder.

Om Barnas Dag i Skoringen

Barnas Dag foregår i alle Skoringens 84 butikker og i nettbutikken fra torsdag 4. april til og med lørdag 6. april 2019. På et stort utvalg av sesongens barnemodeller, blant annet noen av de populære merkene som Legero, Skofus og Skechers, får kunden ved kjøp av to par det billigste paret gratis. I de lokale butikkene har personalet forberedt forskjellige barneaktiviteter og konkurranser slik at det å prøve sko blir litt gøyere, både for barna og foreldrene.