Smurfit Kappa lanserer en innovativ frukt-/bærkurvportefølje for frukt- og grønnsaksmarkedet

Porteføljen består av 100 % resirkulerbare, fornybare og biologisk nedbrytbare modeller

Smurfit Kappa lanserer nå en innovativ portefølje med frukt- og bærkurver i Europa. «Safe&Green»-porteføljen er Smurfit Kappas papirbaserte, bærekraftige løsning for å erstatte plastemballasje for frukt og bær, og består av unike design som er 100 % fornybare, resirkulerbare og biologisk nedbrytbare.

Smurfit Kappa har nylig gjennomført research som avdekket at kundene foretrekker frukt- og bærkurver som kombinerer god produktsynlighet og bærekraft – mer enn halvparten (58 %) av respondentene oppga at dette var de viktigste attributtene ved slik emballasje. Undersøkelsen avdekket også at 75 % av forbrukerne som deltok, mener at papirbaserte kurver er et bærekraftig valg[1]. Dette bekreftes av de nye tallene fra Eurostat, som viser at 83 % av papirbasert emballasje faktisk går til resirkulering.

Som følge av dette velger både produsenter og forhandlere i økende grad bærekraftige emballasjeløsninger for frukt, bær og grønnsaker som innfrir en rekke ulike kundebehov.

Arco Berkenbosch, ansvarlig for innovasjon og utvikling i Smurfit Kappa Europa, sa følgende om lanseringen: «Undersøkelsene våre viser at forbrukere over hele Europa har en preferanse i retning av bærekraftig emballasje når de handler frukt og grønt, og Safr&Green-porteføljen gir både produsenter og forhandlere et attraktivt utvalg med bærekraftige kurver som lar dem imøtekomme disse kundepreferansene direkte.»

Safe&Green-porteføljen med frukt- og bærkurver består av emballasjeløsninger som kan implementeres umiddelbart. Kundene har også mulighet til å utvikle skreddersydde design som passer deres unike behov.

«Etterspørselen etter bærekraftige kurver som ikke bare er i samsvar med utviklingen av nye forskrifter, men som også er robuste, hygieniske og gir god produktsynlighet, vil bare fortsette å øke. Ved å samarbeide med kundene våre om å utvikle skreddersydde design som innfrir kundenes unike behov, i tillegg til den eksisterende porteføljen med ferdigutviklede løsninger, kan vi gi kundene unike og bærekraftige løsninger som hjelper dem å oppnå økt salg, optimalisere forsyningskjeden og til syvende og sist gjøre virksomheten mer bærekraftig», sa Berkenbosch.

Safe&Green er en del av Smurfit Kappas Better Planet Packaging-portefølje med innovative emballasjeløsninger som er designet for å være mer bærekraftige.

[1] Smurfit Kappa og MetrixLab: Kundeoppfatninger av frukt- og grønnsakskurver, januar 2021

Smurfit Kappa er en av verdens ledende produsenter av papirbasert emballasje

Smurfit Kappa Norge er den norske emballasjevirksomheten i Smurfit Kappa Group. Vi tilbyr emballasje og produkter i bølgepapp og massivpapp, samt effektive maskinløsninger. I nært samarbeid med våre kunder tar vi frem innovative, kostnadseffektive og attraktiv emballasje, produkter og displayer som fremmer kundens varemerke. Vi har produksjon og salg rundt om i Norge og Sverige.

Smurfit Kappa Group har rundt 46 000 ansatte ved cirka 350 produksjonssteder i 35 land, og omsatte for 8,5 milliarder euro i 2020.

Les mer: smurfitkappa.no og smurfitkappa.se

Følg: LinkedIn | Twitter | Facebook | YouTube

Smurfit Kappa Pressoffice

Pressekontakt Salgsdirektør Smurfit Kappa Norge +47 905 95 966

Pressekontakt Administrerende Direktør Smurfit Kappa Norge +47 970 74 309

Smurfit Kappa er en av verdens ledende produsenter av papirbasert emballasje

Smurfit Kappa Norge er den norske emballasjevirksomheten i Smurfit Kappa Group. Vi tilbyr emballasje og produkter i bølgepapp og massiv papp, samt effektive emballasjeløsninger. I nært samarbeide med våre kunder utvikler vi innovative, kostnadseffektive og attraktiv emballasje, produkter og displayer som styrker kundens varemerke. Vi har produksjon i Scandinavia.

Smurfit Kappa Group har cirka 47 000 ansatte ved 355 produksjonsenheter i 36 land, og i 2022 var omsetningen på 12,8 milliarder euro.

Smurfit Kappa Norge