Norsk Tipping ny generalsponsor av Snowboardforbundet

Norsk Tipping øker støtten til Snowboardforbundet. Nå skal Snowboardforbundet tilrettelegge enda bedre for norske snowboardere.

– Hele overskuddet fra Norsk Tipping går til idrett og andre gode formål. Siden oppstarten i 1948 er det gitt 125 milliarder til anlegg og aktivitet for store og små der du bor. I Snowboardforbundet er vi stolte av å bidra til å vise frem alt det Norsk Tipping gjør for snowboarding og andre idretter over hele landet – både topp og bredde. Denne avtalen gjør at Snowboardforbundet kan gjøre enda mer for norske snowboardere, sier generalsekretær Lisa Mari Watson.

Før Idrettsgallaen i kveld møtte Snowboardforbundets delegasjon Norsk Tippings administrerende direktør Åsne Havnelid for kontraktsignering på Hamar. Helene Olafsen, paralandslagskjører Kristian Moen og snowboardpresident Ola Keul var samstemte i at avtalen kan bety mye for snowboard-Norge.

Norsk Tipping går nå inn som generalsponsor av Snowboardforbundet, og avtalen har en ramme på tre år. DNB, som har vært forbundets generalsponsor i åtte år, har også fornyet en toårsavtale, men nå som hovedsponsor sammen med mobilselskapet Chess. Med dette øker Snowboardforbundet sine sponsorinntekter med 29 prosent fra 2016. Dette utgjør rett over 45 prosent av det totale budsjettet for 2017.

Samarbeidet med Norsk Tipping sikrer mer aktivitet på alle områder for Snowboardforbundet. Ikke bare vil pengene gå til landslag og norgescup, de vil også gjøre Snowboardforbundet i bedre stand til å skape aktivitet for alle snowboardere og til å tilrettelegge for egenorganisert aktivitet.

– Snowboardforbundet er en spennende samarbeidspartner, med klare målsetninger om å satse både på topp og bredde i årene som kommer. Idretten øker stadig i popularitet blant ulike målgrupper. Den har gjennom mange år fostret utøvere på toppnivå i verden, som også fremstår som gode rollemodeller for norsk idrett. For Norsk Tipping er det svært viktig å synliggjøre spillemidlene betydning for samfunnet. Snowboardforbundet og utøverne vil fremover bli viktige bidragsytere for å styrke denne kommunikasjonen, sier administrerende direktør i Norsk Tipping, Åsne Havnelid.

I 1998 sa Snowboardforbundet nei til å motta millioner fra de aggressive spilleautomatene som sto i butikker og kiosker. Ansvarlighet og Norsk Tippings samfunnsoppdrag har vært avgjørende for at en avtale har kunnet inngås

– For oss er det grunnleggende viktig at Norsk Tipping tar samfunnsansvar og har tydelige alders- og beløpsgrenser. Spørsmålet er enkelt - skal pengene du spiller for gå via Norsk Tipping og til en snowboardklubb i Alta, eller rett i lomma til eieren av et postboksselskap på Malta, sier president i Snowboardforbundet, Ola Keul.

I avtalen er det satt tydelige mål som er tuftet på felles verdigrunnlag og målsettinger. I prosessen fram mot signering har det vært viktig for begge parter å sikre aktivitet. Derfor økes fokuset på aktiveringer og Norsk Tippings eierskap og tilstedeværelse, mens den tradisjonelle logoeksponeringen på utøvere først og fremst skal sikre kjennskap og assosiasjon.

– Vi er veldig fornøyde med avtalen vi nå har fått på plass. Det siste året har vi jobbet hardt for å modernisere oss som sponsorobjekt og å gjøre oss mindre avhengige av branding på landslagsutøvere. Samtidig har vi hatt fokus på å skape større synergi i aktiveringene mellom sponsorenes og våre egne verdier og målsettinger. Det har vi lykkes med i avtalen med Norsk Tipping, og vi ser veldig fram til å komme i gang med dette arbeidet, sier sponsor- og kommunikasjonssjef Gaute Haaversen-Westhassel.

• sponsor
  • norsk tipping