Silje Norendal får reise hjem fra Sør-Korea

Silje Norendal hjem til Norge onsdag

-Det går bedre med meg nå. Humøret er bra og og det blir veldig deilig å komme hjem til Norge, sier Silje Norendal.

Natt til søndag brakk Norendal håndleddet i prøve-OL i Sør-Korea. Legene på sykehuset i Pyeongchang fryktet også at hun hadde pådratt segen leverskade, etter at det ble påvist for høye leververdier. Disse har nå sunket og Norendal reiser til Norge onsdag ettermiddag lokal tid. Hjemme i Oslo venter nye undersøkelser og operasjon, og en estimert rekonvalesenstid på 5-6 seks uker.

Håper å få oppleve X Games Oslo
Norendal skulle kjørt Big Air-konkurransen under X Games i Tøyenparken lørdag 27. februar, det som var årets store høydepunkt. Den går hun glipp av, men håper likevel å få med seg noe av det som skjer.

- Jeg håper å få sett finalen på lørdag, men det kommer an på hva som skjer når jeg kommer hjem. Men jeg vil veldig gjerne få med meg finalen i Tøyenparken.

Der skal hele sju andre norske snowboardere konkurrere om seieren foran 15.000 tilskuere, og Norendal tror de får sterk konkurranse.

- Etter Air+Style i LA i helgen tror jeg Yuki (Kadono) er en stor favoritt i herreklassen, men håper jo så kart på de norske. På jentesiden er Jamie Anderson er favoritt, men det er stillashopp og alt kan skje.

Med Norendal ute med skade er Kjersti Buaas eneste norske jente som skal kjøre Big Air-konkurransen. Blant gutta skal Ståle Sandbech, Mons Røisland, Torgeir Bergrem, Marcus Kleveland, Emil André Ulsletten og Markus Olimstad konkurrere om plassene i finalen lørdag 27. februar.

• x games
  • slopestyle