Tre norske deltagere klare for finalen i Air and Style Beijing 2017

Ståle Sandbech, Torgeir Bergrem og Emil Ulsletten er klare for finalen i tradisjonsrike og prestisjetunge Air and style Beijing (big air), som i år har status som verdenscup og er en OL-kvalifiserende konkurranse. Ulsletten fikk 3. beste poengsum (83.25) i kvalifiseringen.

Finalen starter lørdag kl. 12.30 norsk tid (kl. 19.30 lokal tid). Den argeste konkurrenten er Mark McMorris (US), men kjørere som Clemens Millauer (AUS), Hiroaki Kunitake (JAP) og Tiarn Collins (NZL) kan også hevde seg i toppen. I finalen i Beijing har de ti deltagerne tre hopp hver, hvorav to er tellende. Finalen kan sees direkte på www.eurosportplayer.com. Det blir dømming direkte på http://live.fis-ski.com/livesbs7156.htm.

Det er stor interesse for konkurransen i Beijing. Myndighetene i Kina har som mål at 300 millioner av landets innbyggere skal introduseres for vintersport innen vinter-OL på hjemmebane i 2022.

Informasjon om de tre norske finaledeltagerne:

Ståle Sandbech
24 år, fra Rykkin
Verdensmester 2017
Sølv X Games Norway 2017
Sølv OL Sochi 2014
2 x vinner av verdenscupen

Torgeir Bergrem
27 år, fra Klæbu
Bronse X Games Norway 2017
3. plass Air+Style Innsbruck 2016
2. plass Red Bull Open 2016