Sodexo tilbyr Senions innovative kontorapp

Gjennom ”Rise with Sodexo” tilbyr Sodexo nå den innovative kontorappen Senion at Work for eiendomsmarkedet og kunder med større kontorer. Senion at Work er en kontorapp som gjør livet på kontoret enklere for de ansatte - spesielt når ansatte begynner å vende tilbake til kontorene etter måneder på hjemmekontor.

Den spesielle situasjonen vi har opplevd de siste månedene forårsaket av korona-epidemien har endret totalt måten vi jobber på. Kontorer har blitt helt eller delvis stengt, og mange har blitt tvunget til å jobbe hjemmefra for å redusere smittespredningen. Når ansatte nå begynner å komme tilbake til arbeidsplassene sine, stilles det nye krav og forventninger til kontormiljøene. Virksomheter ser på hvordan de kan skape miljøer der de ansatte føler seg både trygge og produktive. For å dekke disse nye behovene tilbyr Sodexo den smarte kontor-appen Senion at Work.

En måte Senion at Work hjelper ansatte på er gjennom å visualisere hvilke rom og overflater som har blitt brukt gjennom dagen for å unngå smittefare. Løsningen kan installeres i løpet av et par dager og er for tiden installert på Sodexos hovedkontor i Oslo og Stockholm.

"Avansert teknologi som enkelt hjelper den ansatte i arbeidsdagen gjør at arbeidsplassens funksjon endres i raskt tempo. Senion, et av selskapene i akseleratorprogrammet Sparx, tilbyr akkurat den innovative plattformen som vi og markedet trenger i dag og i morgen", sier Thomas Havnegjerde, administrerende direktør i Sodexo Norge.

"Vi tror at mange av Sodexos kunder erkjenner at samarbeid og spontane møter mellom kolleger bidrar til innovasjon og vekst. Akkurat nå diskuteres det hvordan man trygt kan komme tilbake til kontoret. Vi er utrolig glade for at Sodexo valgte Senion at Work som en digital løsning for å muliggjøre dette", sier Christian Lundquist, VD Senion AB.

Om Senion at work

Senion at Work er en kontorapp som hjelper ansatte å gjøre sin jobb. Den løser vanlige oppgaver som å finne ledige møterom, avbooke et møterom eller finne frem til et rom eller en kollega. Appen holder oversikt på kalender og hvor man er og gir påminnelser basert på det, samtidig som den holder all informasjon privat.

• digital
  • sodexo
  • arbeidsplassen

Sodexo er verdensledende innen Quality of Life Services – service for livskvalitet, en grunnleggende faktor for individers og organisasjoners evne til å prestere. Med virksomhet i 67 land, yter vi tjenester til 100 millioner mennesker hver dag.

Vi tilbyr en rekke enkelttjenester og integrerte tjenester som har utviklet seg gjennom mer enn 50 års erfaring. Tjenestene vi leverer er innen kontorstøtte, sikkerhet, vedlikehold, renhold, måltidstjenester og Facility Management.

www.sodexo.no

Alexandra Enger