Software Innovation utvider ProArc-staben

Som følge av økt etterspørsel og sterke resultater i salg av fagapplikasjoner til olje, gass og engineering, har Software Innovation i løpet av det siste året doblet salgs- og konsulentstaben knyttet til selskapets ProArc-virksomhet.

Software Innovation la bak seg et 2012 med vekst og solid utvikling, og opplevde en stor økning i etterspørselen etter løsninger for dokumenthåndtering og dokumentkontroll.

I delen av virksomheten rettet mot olje, gass og engineering-industrien, økte lisenssalget på produktet ProArc med 41 % i 2012. I dag bruker rundt 150 selskaper løsningen ProArc for å effektivisere prosjektgjennomføring og arbeidsflyt, forbedre kvalitetssikring av dokumentasjon knyttet til store prosjekter og øke kontrollen i sine operasjoner.

Som et resultat av selskapets vekst på området har Software Innovation gjennomført en rekke ansettelser med totalt 11 nye ProArc-medarbeidere.

-I dag teller ansatte som jobber mot olje- gass og engineering 54 ansatte i Skandinavia. Vi har en virksomhet med høy kompetanse og lang erfaring med denne typen kunder, og har høye forventninger til den videre satsningen og kundesamarbeidet på ProArc, sier Torstein Harildstad, administrerende direktør i Software Innovation.

Foto av nyansatte:

Bak fra venstre: Konsulent Dagfinn Linner, service manager Bård R. Andersen, selger Lennart Nejstgaard, konsulent Samuel Tronje, selger Erik Engejordet og konsulent Andreas Hetland.

Foran fra venstre: Konsulent og tidligere trainee, Ida Rosén, konsulent Brian Bærendsen, konsulent og tidligere trainee, Kjetil Sand, selger og tidligere trainee, Kjell Noralf Langeland, og
product manager Audun Kvasbø.

• dokumenthåndtering
  • ecm
  • programvare
  • software