Det er finale: Hvem får drømmereisen til 100 000 kroner

Pressemelding   •   apr 21, 2016 10:30 CEST

Om få dager kåres vinneren av drømmereisen. Solfaktors store konkurranse har pågått siden nyttår og premien på 100.000 kroner skal få en vinner. Ni finalister står igjen og det er snart avgjort hvem som går av med seieren.

Vi har lest gjennom tusenvis av bidrag, forteller Torbjørn Larsson-Fremberg hos Solfaktor. Det har gitt oss et interessant og variert bilde av reisedrømmene til nordmenn, svensker og dansker. Utvelgelsen har ikke vært enkel for her er det mye kreativt og spennende. Her er noen eksempler:

3 personer til Australia: "Vi ønsker å oppleve Australia på den beste måten, nemlig roadtrip langs kysten...".

10 personer til Lanzarote: "Vi vil gjerne oppleve øyas hemmeligheter - skjuler det seg frodige oaser mellom vulkansteinene og er det sant at de har en lokal variant av ringerikspotet...".

5 personer til Bali: "Vi drømmer om å fange verdens beste bølger i surfeparadiset Bali, besøke Monkey Forrest i den fantasiske kunstnerbyen Ubud, gå den 4 timer lange vandringen til...."

Det som overrasker og gleder oss mest er at mange drømmer om nære, kjære og velkjente reisemål. Thailand har utpekt seg som det landet aller flest drømmer om, men både Gran Canaria, Tenerife og Mallorca er med på topp ti listen. I tillegg ser vi at USA, Maldivene og Australia er attraktive reisemål når man har en romslig reisekonto. Svært mange vil invitere med seg ikke bare en men flere venner eller familiemedlemmer. Det synes vi er hyggelig.

For øyeblikket står vi igjen med 9 finalister og vi kan røpe at vinneren vil få en reise til en av disse reisemålene: Thailand, Florida, Tenerife, Vietnam, Australia, Lanzarote, Bali, Italia eller Kap Verde.

Solfaktor er en turoperatørvirksomhet som selger pakkereiser med lavprisfly i kombinasjon med hotell. Som pakkereisearrangør er Solfaktor medlem av Reisegarantifondet. Solfaktor er i tillegg en av Nordens største og mest brukte søkemotorer for feriereiser. Fly, hotell, leiebil, charter og egne solfaktor pakkereiser - solfaktor.no samler reiser fra Norges ledende reisearrangører og gjør det enkelt å sammenligne og lett å velge riktig. solfaktor.no er en av merkevarene hos REISEGIGANTEN AS.

REISEGIGANTEN AS er en av Skandinavias ledende reiselivsaktører og ble etablert i 2000. Selskapet eier flere sterke varemerker i det skandinaviske reiseliv, mest kjent er destination.se, restplass.no, sistaminuten.se og afbudsrejser.dk. Selskapet har i tillegg sin egen turoperatørvirksomhet, Solfaktor, i Norge, Sverige og Danmark. REISEGIGANTEN AS teller idag ca 50 ansatte med hovedkontor i Oslo.

Kommentarer (0)