Aretha Franklin aktuell med nytt album!

Aretha Franklin aktuell med nytt album!

ARETHA FRANKLIN UTE MED NYTT STUDIO ALBUM - ARETHA FRANKLIN SINGS THE GREAT DIVA CLASSICS 20. OKTOBER

MED “ROLLING IN THE DEEP (THE ARETHA VERSION)” TILGJENGELIG FOR NEDLASTNING HOS UTVALGTE DIGITALE FORHANDLERE MED ALBUM PRE-ORDER

“THE QUEEN OF SOUL” GJESTER DAVID LETTERMAN TONIGHT AND THE TODAY SHOW 3. OKTOBER

Aretha Franklin, også kjent som ”The Queen of Soul”, slipper sitt høyst etterlengtede og splitter nye album ARETHA FRANKLIN SINGS THE GREAT DIVA CLASSICS, den 20. Oktober via RCA Records. Albumets første single er Adele sin ”Rolling In The Deep (The Aretha Version)” og er for øyeblikket tilgjengelig for nedlasting ved forhåndsbestilling av album. Limited edition vinyl kommer til å være tilgjengelig fra 30. september. Franklin gjester for øvrig Late Night med David Letterman tonight and the today show 3. Oktober.

På albumet hører vi Aretha synge seg gjennom kjente diva klassikere som  Barbra Streisand’s “People,” og Gladys Knight’s “Midnight Train To Georgia,” til Alicia Keys’ “No One,” og en mash up av Gloria Gaynor’s “I Will Survive” og Destiny’s Child’s “I’m A Survivor,” med mer. Hun er også kjent som en talentfull pianist, og viser frem ferdighetene sine på The Supremes “You Keep Me Hangin’ On”.

ARETHA FRANKLIN SINGS THE GREAT DIVA CLASSICS gjenforener Franklin med Sony Music Entertainment’s Chief Creative Officer Clive Davis, som tar styringen for at albumet sitt konspet realiseres. A-list produsenter Kenny “Babyface” Edmonds, André 3000, Harvey Mason, Jr., Terry Hunter og Eric Kupper legger også til sine prisvinnende produksjonsferdigheter til på albumet.

Med en vel fortjent 1. plass på Rolling Stone magazine sin prestisjefulle ”100 Greatest Singers of All Time”, og en 9. plass på "100 Greatest Artists of All Time list", har Franklin vunnet 18 Grammy Awards og er en av de bestselgende kvinnelige artistene vi har i dag, med 75 millioner solgte skiver over hele verden.

ARETHA FRANKLIN SINGS THE GREAT DIVA CLASSICS track listing:

01. At Last
02. Rolling In The Deep (The Aretha Version)

03. Midnight Train To Georgia
04. I Will Survive (The Aretha Version)
05. People
06. No One