Giorgio Moroder feat. Kylie Minogue "Right Here, Right Now" ute nå!

Giorgio Moroder feat. Kylie Minogue "Right Here, Right Now" ute nå!

NY SINGEL FRA GIORGIO MORODER

MED KYLIE MINOGUE

“RIGHT HERE, RIGHT NOW” UTE NÅ!

Trykk her for å høre på “Right Here, Right Now”

Trykk her for å se Video Teaser

RCA Records og Sony Music International annonserte i går at disco og elektronika sin gudfar, Giorgio Moroder utga sin splitter nye singel ”Right Here, Right Now” med Kylie Minogue den 20. Januar via RCA Records i USA.

Trykk her for å høre på “Right Here, Right Now” med Kylie Minogue.

Trykk her for å se en teaser av den kommende videoen til “Right Here, Right Now” med Kylie Minogue.

Singelen er å finne på Giorgio Moroder sitt kommende album (tittel fortsatt ikke annonsert) – som er hans første soloalbum på over 30 år. Albumet vil bli utgitt til våren – og kommer til å inkludere en stjernespekket line up med blant annet Britney Spears, Sia, Charli XCX, Mikky Ekko, Foxes, Matthew Koma og mange flere.

Giorgio har etablert seg som en innflytelsesrik Italiensk produsent, låtskriver, entertainer og DJ. I en alder av 74 år holder fortsatt Moroder hendene sine på rattet av EDM kulturen, og svinger seg tilbake i rampelyset som bidragsyter på det GRAMMY vinnende Daft Punk albumet Random Access Memories (”Album Of the Year”), remikset Lady Gaga og Tony Bennett sin ”I Can’t Give You Anything but Love,” Coldplay sin ”Magic,” samt remixer for Donna Summer, Haim og hans eget soundtrack til filmen Scarface. Han har opptrådt som DJ på noen av de største festivalene i Japan, Sverige, Mexico, Tyskland, HARD’s Day Of The Dead i Los Angeles, og Pitchfork Music Festival i fjor.

I løpet av sin karriere har Mr. Moroder jobbet med noen av de største navnene innen musikk inkludert Barbra Streisand, Elton John, Donna Summer, Cher, Janet Jackson, Chaka Khan, Freddie Mercury, Blondie og David Bowie for å bare nevne noen. Han er kjent for å være en viktig støttespiller i Donna Summer sin vei til berømmelse gjennom 1970 tallet, hvor de samarbeidet på deres største hit ”Love To Love You Baby,” ”Hot Stuff” og ”I Feel Love.” I 1997 vant Moroder og Summer en Grammy for ”Best Dance Recording” for sangen ”Carry On.” Han har nylig teamet up med Verve records for å hylle Summer med Love To Love You Donna, en samling av hennes mest kjente sanger remikset av Afrojack, Hot Chip, Laidback Luke, Masters at Work, samt flere.

Giorgio Moroder sin musikk nådde suksess hvor enn disco feberen var å finne, men han er også ansvarlig for noen av de mest klassiske sountrackene til dags dato inkludert Scarface og Midnight Express, så vel som tidløse soundtracks som “Take My Breath Away” (Top Gun), Irene Cara sin “Flashdance,” Blondie med ”Call Me” (American Gigolo), samt komposisjoner for filmer som The Never Ending Story, Superman III og Beverly Hills Cop II. Fra det overnevnte har Moroder ervervet seg tre Academy Awards, fire Golden Globes, fire Grammy og mer enn 100 gull og platina plater. Giorgio Moroder ble innlemmet i Dance Music Hall of Fame i 2004.

Følg denne linken for å høre “Right Here, Right Now” med Kylie Minogue:

Link for å se video teaser til "Right Here, Right Now" featuring Kylie Minogue:

Stream/Kjøp:

Spotify iTunes Google Play