HDR-innhold til Sonys BRAVIA-modeller

Sonys 4K Ultra HD TV-modeller BRAVIA X93C og X94C vil være kompatible med High Dynamic Range (HDR)-innhold via en nettverksoppdatering i sommer.

HDR er et fremvoksende videoformat som åpner opp for et bredere spekter av lysstyrkenivåer, noe som øker de kreative mulighetene for filmregissører og andre innholdsutviklere. HDR-innhold vil være tilgjengelig hos store tjenesteleverandører som Netflix i 2015.

Takket være Sonys unike teknologi X-tended Dynamic Range PRO (75’’-modeller) og X-tended Dynamic Range (55’’- og 65’’-modeller), kan kunder glede seg over både den høyeste lysstyrken i LED samt de dypeste svartnivåene. Teknologien sørger for en enda bedre seeropplevelse sammenlignet med seeropplevelsen man får fra normale HDR-videokilder eller andre kilder med gode kontraster.

De to TV-modellene, som er en del av Sonys 12 4K Ultra HD TV-serier i 2015, er nå tilgjengelige for forhåndsbestilling på www.sony.no og vil være i butikk fra slutten av mai. TV-modellene vil ha følgende priser:

BRAVIA X93C

55”: 32,999 kroner

65”: 41,999kroner

BRAVIA X94C

75”: 82,999kroner

Her finner du den komplette pressemeldingen om Sonys 2015-serie, med alle produktspesifikasjoner.

• tv
  • x93c
  • x94c
  • bravia