​La vinylen spinne på Sonys nyeste platespiller

Pressemelding   •   jan 06, 2016 02:00 CET

Kompromissløse funksjoner og overlegen lydkvalitet - hjemme eller på farten

• Platespiller med High-Resolution Audio gir mulighet for kvalitets musikk på farten

• Enestående lydkvalitet gjennom forbedret lyd tuning og nyutviklet pickup design.

• Ny og brukervennlig programvare for å spille inn og redigere vinylplater

Den globale hypen om vinyl fortsetter, og Sony annonserte i dag en ny platespiller i toppsjiktet. Nå kan vinyleiere nyte sin favoritt musikk i høykvalitet, til og med mens de er på farten. Som først i verden lar Sony PS-HX500  deg konvertere platesamlingen i høyoppløst lydkvalitet med digitale filer (tilsvarer DSD kvalitet) slik at du kan nyte musikken uansett hvor du måtte befinne deg.

Høykvalitetslyd

Dette er for musikkelskere. Alle detaljene til PS-HX500 er designet for å levere best mulig lydkvalitet og behandle dine vinylplater med den respekten de fortjener. Med en nyutviklet pickup, den formstøpte tallerkenen og selve sokkelen; hver komponent er laget for å gi deg den beste lydopplevelsen.

Vinylelskere vil elske mulighetene som PS-HX500 gir. Produktet leveres med en høykvalitets DSD konverter som gir deg muligheten til å kopiere din favorittmusikk fra vinylsamlingen inn på PC-en som en digital fil med høyoppløselig lyd.

PS-HX500 er den første platespilleren som støtter Double-rate og Singel-rate DSD (5.6MHz / 1bit, 2.8MHz / 1bit), et kraftig lydformat som vil gjengi musikken med nøyaktighet. AD konverteringen tilbyr et utvalg av fil kvaliteter fra WAV, til High-Resolution Audio med høyere bitfrekvens og samplingsfrekvenser, gjennom til dobbel-rate DSD.

Enkel programvare

Hvis du benytter deg av PS-HX500 PC programvare, kan en vinyl enkelt konverteres til høyoppløste lydfiler på din PC. Software appen lastes ned og når du kopler PC-en til platespilleren er opptaksprosessen svært enkel. Låter kan senere redigeres , tituleres, fjernes eller settes sammen på den måten du ønsker – på tide å bli kreativ!

Pris og tilgjengelighet:

PS-HX500 vil være tilgjengelig fra mai 2016. Veiledende pris vil være kr 5500.

Sony er en verdensledende produsent innenfor lyd, video, spill, kommunikasjons- og informasjonsteknologiske produkter for både forbrukere og profesjonelle. Med sin musikk-, bilde-, dataunderholdning- og online-virksomhet, er Sony unikt posisjonert til å være det ledende elektronikk- og underholdningsselskapet i verden. Sony registrerte en årlig omsetning på ca. 68 milliarder dollar for regnskapsåret som endte 31. mars 2015. For mer informasjon om Sony, vennligst besøk www.sony.net