​Ny firmware oppdatering for a7 II fullformat kamera

Ny firmware oppdatering for a7 II fullformat kamera gir ukomprimerte RAW-filer og Phase Detection AF for raskere og mer presis autofokus.

De nye funksjonene vil bli tilgjengelige via oppdatering fra 18. november 2015.

Sony annonserte i dag at det vil legge ut en gratis oppdatering for α7 II kameraene 18. november. Oppdateringen vil gjøre det mulig å legge ukomprimerte 14-bits RAW-filer og aktiverer autofokus for raskere og mer presis fase-autofokus med objektiver laget for DSLR som for eksempel Sonys A-mount objektiver.

A7S II blir det nyeste Sony fullformat kamera, sammen med α7S II,α7R II, og RX1R II, som kan tilby ukomprimert RAW-filer, som en valgbar funksjon i menysystemet.

Med denne oppdateringen blir dette det andre Sony-kameraet, sammen med flaggskipet α7R II, som kan tilby fullstendig fasedeteksjon autofokus med A-mount- objektiver i tillegg til E-mount-objektiver. Oppdateringen aktiverer den 117-punkts focal plane fasedeteksjon autofokus sensoren på α7 II for objektiver utover Sony FE-objektiver. Dette inkluderer Sonys omfattende samling av A-mount-objektiver, som kan benyttes sammen med LA-EA3 mount adapter.

I tillegg til disse oppgraderingene, kan nå MOVIE-knappen programmeres til en av funksjonsknappene.

Den nye oppdateringen, versjon 2.0, vil være tilgjengelig for gratis nedlastning gjennom Sonys e-support - www.esupport.sony.com på produktsiden for modellen "ILCE-7M2".

A7 II er kompatibelt med Sonys økende samling av A-Mount objektiver. De utgjør nå 64 forskjellige modeller, inkludert 13 «FE» fullformat objektiver. I løpet av 2016 har Sony som mål å utvide FE objektiv serien til over 20 forskjellige modeller.

• Hobby

• foto

Sony er en verdensledende produsent innenfor lyd, video, spill, kommunikasjons- og informasjonsteknologiske produkter for både forbrukere og profesjonelle. Med sin musikk-, bilde-, dataunderholdning- og online-virksomhet, er Sony unikt posisjonert til å være det ledende elektronikk- og underholdningsselskapet i verden. Sony registrerte en årlig omsetning på ca. 68 milliarder dollar for regnskapsåret som endte 31. mars 2015. For mer informasjon om Sony, vennligst besøk www.sony.net