Sonys nye XH81, XH80 og X70 4K HDR LCD-TV-er tilgjengelige i butikken nå

De nyankomne TV-ene byr på en førsteklasses audiovisuell opplevelse og et bredt spenn av skjermstørrelser - fra 43 til 85 tommer.

Sony Europe har annonsert pris og tilgjengelighet på sine første TV-er i salg i 2020. De nye 4K HDR LCD TV-ene XH81, XH80 og X70 har nå ankommet hos forhandlere i Europa og byr på den gode kvaliteten som kjennetegner Sony innenfor bilde, lyd og brukeropplevelse.

Sony XH81 og XH80 4K HDR-TV-er – Full audiovisuell pakke Både XH81 og XH80-serien kan skilte med 4K HDR-prosessoren X1™, som bruker avanserte algoritmer for å redusere støy og forbedre detaljer. Og med et enda tydeligere 4K-signal er alt du ser nærmere 4K-oppløsning, full av farger og kontrast. Ved å utvide fargespekteret gjengir TRILUMINOS Display, drevet av X1-prosessoren, flere farger enn en vanlig TV. Den analyserer og bearbeider data i hvert bilde for å gjøre farger enda mer naturlige og presise, for å gjøre det enda mer virkelighetsnært. XH81- og XH80-modellene støtter Dolby Vision™ HDR-format, og den nyutviklede teknologien X-Balanced Speaker (55” og oppover) som gir lyd i ypperste kvalitet, selv på en design-TV med ekstremt tynn ramme.

Videre har XH81 og XH80 støtte for Android TV med innebygd Google Assistant[1], Google Play Store og Chromecast, som gir deg enkel tilgang til innhold, tjenester og enheter. Sonys originale grensesnitt for menyer og stemmekontroll er også forbedret. Med Google Assistant[2] og Amazon Alexa[3]-aktiverte enheter kan du se på videoer fra YouTube via Google Home eller endre kanal og volum med Amazon Alexa. Apple® AirPlay® 2-brukere kan streame filmer, musikk, spill og bilder til TV-en fra iPhone®, iPad® eller Mac®. Apple HomeKit-teknologien gir deg en enkel og sikker måte å kontrollere TV-en din fra iPhone®, iPad® eller Mac®[4].

Sony X70 4K HDR TV – Smart og enkel

Med levende farger, sylskarpe bilder, klar lyd og et lekkert aluminiumsdesign, vekker denne 4K smart-TV-en alle dine essensielle underholdningsapper til live. Med 4K X-Reality™ PRO vil bilder oppskaleres til nesten ekte 4K-kvalitet med fremragende klarhet, skarphet og detaljer. Sony X70 byr også på en smart-TV-opplevelse med innebygd nettleser og tilgang til YouTube og Netflix med kun ett klikk.

Pris og tilgjengelighet

XH81, XH80 og X70 er i salg nå. Veiledende priser er:

XH81:

KD65XH81: 14.000 NOK

KD55XH81: 11.000 NOK

KD49XH81: 10.000 NOK

KD43XH81: 9.500 NOK

XH80:

KD85XH80: 29.000 NOK

KD75XH80: 20.000 NOK

KD65XH80: 13.000 NOK

KD49XH80: 9.500 NOK

KD43XH80: 9.000 NOK

X70:

KD65X70: 12.000 NOK

KD55X70: 9.500 NOK

KD49X70: 8.500 NOK

KD43X70: 8.000 NOK

Modeller og nøkkelfunksjoner

XH81 (65, 55, 49 og 43 tommer) 4K TV

• 4K HDR-prosessor X1 ™ gjengir mer dybde, teksturer og naturlige farger med Objektbasert HDR-remasterteknologi
  • X-Balanced Speaker, en ny høyttalerenhet som pakker tydelig lyd i en slank design (55 tommer og over)
  • Dolby Vision og Dolby Atmos-kompatible
  • Stativ av metallblad og elegant ramme
  • Premium fjernkontroll av aluminium
  • Enkel tilkobling til et bredt utvalg av enheter med Apple AirPlay 2, HomeKit, Amazon Alexa-aktiverte enheter og smarte høyttalere
  • Rask tilgang til en rekke innhold og tjenester med Android ™ 9 Pie
  • Custom Mode, sammen med Sonys andre kalibrerte visningsmodus, gir forskjellige visningsalternativer som passer kundenes smak, samtidig som de bevarer skaperens intensjon

XH80 (85, 75, 65, 55, 49 og 43 tommer) 4K TV

• Dolby Vision og Dolby Atmos-kompatible
  • Blad stand og fasering på festet
  • Rask tilgang til en rekke innhold og tjenester med Android™ 9 Pie

X70 (65, 55, 49 og 43 tommer) 4K TV

• 4K X-Reality ™ PRO-teknologien oppskalerer og skjerper hvert bilde nærmere ekte 4K-kvalitet, og avslører stadig mer raffinerte detaljer og nyanser i scenen.
  • ClearAudio + finjusterer TV-lyd for en oppslukende, berikende opplevelse som ser ut til å omgi deg. Hør musikk og dialog med større klarhet og separasjon, uansett hva du ser på
  • Innebygd nettleser for å glede deg over show og filmer gjennom populære streaming-apper med øyeblikkelig tilgang til Netflix og YouTube med ett klikk.

About Sony Corporation:

Sony Corporation is a creative entertainment company with a solid foundation of technology. From game and network services to music, pictures, electronics, semiconductors and financial services – Sony's purpose is to fill the world with emotion through the power of creativity and technology. For more information, visit: http://www.sony.net/

[1]Tilgjengeligheten avhenger av land og tilgjengeligheten på kompatible produkter.

[2]Google Home enhet (selges separat) er kompatibel med Sony TV-er med Android TV. Krever kompatible enheter koblet til det samme trådløse hjemmenettverket. Last ned Google Home-appen fra iPhone App Store eller Google Play. Underlagt vilkår og betingelser for tredjepartsapper. Brukeren må koble til kompatible enheter for å styre. Når nedlastingen er fullført kan Google Home-funksjonen kobles til Sony-enheten for å få tilgang til talestyringsfunksjonen.

[3]Amazon Alexa kompatible enheter (selges separat) er kompatible med Sony TV-er drevet av Android TV. Amazon-konto kreves. Det kan være nødvendig med abonnement for å få tilgang til bestemt innhold. Kompatible enheter krever internettforbindelse. Amazon, Echo, Alexa og alle relaterte logoer er varemerker for Amazon.com, Inc. eller dets tilknyttede selskaper.

[4]Apple® AirPlay® 2 og HomeKit™ -funksjonene vil være tilgjengelige på FY19-modellene Z9F, A9F, Z9G, A9G, X950G og X850G (85”, 75”, 65” og 55”) og FY20-modellene Z8H, A9S, A8H, X950H, X900H. AirPlay 2 og HomeKit-funksjonene krever en iOS-enhet som kjører iOS 12.3 eller nyere, eller en Mac som kjører macOS 10.14.5. Apple, AirPlay, HomeKit, iPhone, iPad, Mac og macOS er varemerker for Apple Inc., registrert i USA og andre land. Programvareoppdatering kreves via nettverk.

• tv

Sony Corporation er et kreativt underholdningsselskap med et solid teknologisk fundament. Med alt fra tjenester som spill og nettverk til musikk, film, elektronikk og finans er Sonys formål å fylle verdenssamfunnet med følelser gjennom kreativitet og teknologi. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.

Jostein Granås

PR-ansvarlig Sony Norge 40477081