Xperia 10 II tilgjengelig for forhåndsbestilling

• Forbedret design som er slankere og lettere (151g), med IP65/IP68 vann- og støvresistens og Corning® Gorilla® glass 6 for bekymringsfri bruk
  • 21:9 bred, 6-tommers OLED-skjerm med videobildeoptimalisering for altoppslukende underholdning på farten
  • Nytt trippellinsekamera byr på helt nye kreative muligheter, med forbedret bildebehandling og nyheten Night mode

Den nye Xperia 10 II fra Sony er nå tilgjengelig for forhåndsbestilling.

Xperia 10 II passer perfekt i hånden din, takket være en bredde på kun 69 mm., 21:9-formatet og vekten på bare 151 gram. Med IP65/IP68-sertifisering for vann- og støvresistans[i], samt Corning® Gorilla® Glass 6, er Xperia 10 II laget slik at du komfortabelt kan konsumere underholdning uansett hvor du er.

Bred OLED-skjerm i 21:9-format for bedre underholdningXperia 10 II har et 6-tommers, bred 21:9 design og en ny, tynn OLED-skjerm med TRILUMINOS™-teknologi. Samme teknologi finner du i BRAVIA®-TV-er, og den leveres med videobildeoptimalisering, noe som betyr at du kan nyte favorittinnholdet ditt med dypere sortnivå og mer livlige farger.

Takket være 21:9-skjermen, kan du også ta gaming[ii] til et nytt nivå og drømme deg bort i en enestående og ubegrenset opplevelse av det du ser på skjermen.

21:9-formatet byr ellers på flere unike brukeropplevelser som er eksklusive for Sony, slik som flervinduvisning, hvor du kan ha to skjermbilder eller apper oppe samtidig for effektiv multi-tasking. I tillegg til Side Sense-funksjonen som gir enklere tilgang til dine favorittapper.

Fang hvert øyeblikk med det nye trippellinsekameraetXperia 10 II er også utstyrt med et trippellinsekamera med henholdsvis en 12 MP-linse og to 8 MP-linser: ekstra bred vidvinkel (16 mm.), vidvinkel (26 mm.) og telefoto (52 mm.). Du kan også enkelt skreddersy bilder med forhåndsinnstilte innstillinger for matbilder, portretter, samt Night Mode, som sikrer bilder i høy kvalitet selv i situasjoner med lite lys.

Utvid dine kreative muligheter ytterligere med bildetagning i 21:9-format og videoopptak i høykvalitets 4K-oppløsning.

Xperia 10 II er utstyrt med en Qualcomm® Snapdragon 665 Mobile Platform-prosessor, som er designet for pålitelig ytelse og rask tilkobling. Sonys lydteknologi er også pakket inn i Xperia 10 II, med høyoppløselig lyd både med kabel (3,5 mm. jack-plugg) og trådløst.

Xperia 10 II leveres i svart og hvit med Android 10.

Telefonen er tilgjengelig for forhåndsbestilling fra 25. mai og kommer i butikk fra 10. juni.

Prisen er 3990 kr.

Flere spesifikasjoner finner du på Sonys hjemmeside her.

[i] Xperia 10 II er vannavstøtende og beskytte mot støv, så ikke bekymre deg hvis du blir fanget i regnet eller vil vaske av skitt under en kran, men husk at alle porter og festede deksler må være ordentlig lukket. Du bør ikke sette enheten helt under vann, eller utsette det for sjøvann, saltvann, klorvann eller annet. Misbruk og feil bruk av enheten ugyldiggjør garantien. Enheten er testet under Ingress Protection-klassifisering IP65 / 68. For mer info, se https://support.sonymobile.com/global-en/dm/waterr... Merk at XPERIA 1 II har en USB-port uten lokk for tilkobling og lading. USB-porten må være helt tørr før lading.

[ii] Kompatibiliteten med spilltitler kan variere.

Sony Corporation er et kreativt underholdningsselskap med et solid teknologisk fundament. Med alt fra tjenester som spill og nettverk til musikk, film, elektronikk og finans er Sonys formål å fylle verdenssamfunnet med følelser gjennom kreativitet og teknologi. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.

Jostein Granås

PR-ansvarlig Sony Norge 40477081