SpareBank 1 Østlandet senker rentene

SpareBank 1 Østlandet senker rentene

SpareBank 1 Østlandet har i dag besluttet å redusere renten på boliglån ytterligere med inntil 0,50 prosentpoeng.

For andre gang på en uke senker vi rentene. Til sammen har vi satt ned rentene med inntil 0,85 prosentpoeng. Den laveste renten på boliglån blir nå 2,05 prosent for førstehjemslån.

Vi vil av praktiske årsaker slå de to renteendringene sammen. For kundene vil det derfor framstå som èn renteendring og ikke to.

Rentenedsettelsen på eksisterende boliglån iverksettes fra 29. april. Priser for nye lån gjelder fra 24. mars.

Alle kunder som får renteendring blir varslet direkte i nettbanken eller per post på vanlig måte.

Også våre bedriftskunder får nå ytterligere rentenedsettelse på inntil 0,50 prosentpoeng. Dermed får også bedriftskunder til sammen en nedgang på inntil 0,85 prosentpoeng på flytende rente. Endringene blir varslet direkte i nettbank bedrift.

-Våre rådgivere jobber nå aktivt med å bistå kunder som ber om hjelp, slik at vi sammen kan finne gode løsninger. Mange søker avdragsfrihet og vi hjelper så godt vi kan, sier Kari Elise Gisnås, konserndirektør for personmarked og Hans Olav Wedvik, konserndirektør for bedriftsmarked i SpareBank 1 Østlandet.

Regioner

SpareBank 1 Østlandet er Norges fjerde største sparebank og har hovedsete i Hamar. Banken har om lag 354.000 kunder, 1.127 årsverk, 37 kontorer og en forretningskapital på 178 milliarder kroner.

Siv Stenseth

Pressekontakt Konserndirektør kommunikasjon 95 84 69 91