Coop på hugget

Nyhet   •   apr 04, 2018 12:12 CEST

Fra venstre: Karsten Warholm, Kjetil Hildeskor, Geir Inge Stokke og Filip Ingebrigtsen. (Foto NFIF)

Før Påske ble det kjent at Coop er ny generalsponsor for Norges Friidrettsforbundet. Få dager etter kom nyheten om at Coop også er på vei inn i langrennslandslaget.

Avtalen med Norges Friidrettsforbund strekker seg frem til 2020.

- Norges Friidrettsforbund (NFIF) er stolt over å få en så solid aktør som Coop med på laget. Dette er en stor og viktig avtale for alle som driver med friidrett, sier generalsekretær i NFIF Kjetil Hildeskor i en pressemelding.

Konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop Norge SA er stolt av å få bidra til utviklingen av norsk friidrett i årene som kommer. Han forteller i pressemeldingen at Friidrett er inkluderende og har en viktig rolle i mange lokalsamfunn.

- Coop er eid av kundene og vi er opptatt av å støtte de idrettene som engasjerer hele befolkningen, både i form av breddetilbud og store idrettsopplevelser. Det har særlig vært ønsket av våre yngre medeiere at Coop skal engasjere seg som støttespiller for Friidrettsforbundet, og i Coop lytter vi til våre eiere. Målet er å inspirere og motivere alle som driver med trening og fysisk aktivitet og gjøre idrett tilgjengelig for alle, sier Stokke.

Spar i Norgesgruppen har vært sponsor for langrennslandslagene i nærmere 10 år. Nå er det over og Coop er på vei inn.

Torbjørn Johanson, en av eierne av Norgesgruppen bekrefter til TV2 at de ikke fornyer avtalen.

Coops kommunikasjonsdirektør Bjørn Takle Friis, forteller til TV2 at de er i dialog, og at de ønsker en avtale.

- Ja, langrenn er svært interessant fordi det er en folkesport, landslagene får mye oppmerksomhet og det er god rekruttering. Og alt dette ønsker vi å være med på, sier Takle Friis.