Et hav av event

Nyhet   •   apr 12, 2018 08:52 CEST

Tron Ivar Mathisen

Han er og blir Nordstrandsgutt, er svak for practical jokes og tror ihuga på event som virkemiddel. Møt vårt nye styremedlem Tron Ivar Mathisen.

Tron er gründer av 6. Sans. Kjært barn har som kjent mange navn, Tron er også COO, leder av Event i gruppen og dessuten eier.

Hvorfor stilte du til valg?

Utviklingen av norsk eventbransje er noe jeg brenner for. I en tid, hvor mer og mer digitaliseres, er det fortsatt viktig å skape møteplasser mellom mennesker. Det er essensielt at vi som bransje også tilpasser oss det markedet vi befinner oss i. At vi ser muligheten mellom å utnytte fordelene med digitaliseringen samtidig som behovet for fysiske møteplasser øker. Derfor var det viktig og enkelt for meg å svare ja da forespørselen kom.

Hva synes du er de største utfordringene som spons- og event bransjen står overfor? Og for foreningen?

Noe av det jeg opplever som viktig er å gjøre foreningen mer sentral innenfor event. Min opplevelse er at foreningen står sterkere innenfor sponsing enn den gjør for event og at eventbransjen i større grad må ”delta” i foreningen. Norsk eventbransje nyter høy anseelse internasjonalt med priser både i EUBEA og i Cannes. Den kunnskapen som bransjen innehar, bør deles slik at vi fortsetter utviklingen av oss selv, bransjen og kanskje også kundene våre.

Hvor er du fra?

Jeg er født og oppvokst på Nordstrand. Og bor der fortsatt!

Hva har du jobbet med tidligere?

Det har vært mange år i Benova-gruppen og for Mediacom i Grey Global Group

Gitt at du skulle hatt en annen jobb?

Jeg synes jeg har drømmejobben

Hva gjør du i fritiden?

Jeg bruker mye av min fritid på frivillighetsarbeidet i Nordstrand IF. Utover dette så er jeg en ivrig hobby alpinist, amatør tennis spiller og glad i å fiske.

Hva får deg til å le?

Jeg tror jeg er som de fleste andre; ler av gode filmer, gode historier og med en ekstra kjærlighet for practical jokes

Hvilket ord skriver du oftest feil?

Som dyslektikker så er det mange å velge mellom.

Hva er din favorittlåt?

Det er mye enklere å svare på favoritt artister! For eksempel Coldplay, Robbie Williams og Trang Fødsel

Hvem skulle spilt rollen som deg?

Jeg tror Truls Svendsen hadde laget en finfin parodi

Hvilket spørsmål ville du gjerne bli stilt?

Det har jeg blitt stilt allerede: Kunne du tenke deg å sitte i styret til Sponsor- og Eventforeningen ;-)

Sier mannen som har en forkjærlighet for både event og for havet.