Ny avdeling i Fremtind

- Fremtind er på vei til å skape noe nytt. Med hjelp fra våre eierbanker SpareBank 1 og DNB har vi kraft til å endre forsikring, sier Eirik Johansen.

1. januar 2019 ble SpareBank1 Forsikring og DNB Forsikring fusjonert til Fremtind Forsikring. I kjølvannet av fusjoneringen har Fremtind Forsikring etablert en ny avdeling som skal ha fokus på Prestasjonsutvikling og kultur.

- Vi har sett at ved å slå sammen spons – kultur og events/aktiviteter har vi en mye større mulighet til å lykkes med dette, forteller Johansen tidligere Marked og Sponsorsjef i SpareBank1 Forsikring nå Sponsor-, kultur- og aktivitetssjef i det nye forsikringsselskapet.

Vidar Løfshus er leder kultur og prestasjonsutvikling. Før dette var han landslagssjef langrenn i Norges Skiforbund.

- Idrett og fysiske aktiviteter er viktige tilbud for våre ansatte. Det bygger samhold og bidrar til å lavt sykefravær. Samtidig må vi erkjenne at treningsturer alene ikke bygger en unik kultur for oss i Fremtind. Vår kultur skal være preget av prestasjoner og samhold, bærekraft og innovasjon og ikke minst skal vi være modige i alt vi gjør, sier Løfshus.

Johansen forteller:

- Vi har et stort mangfold bestående av forskjellige folk med forskjellig kompetanse. Hos oss finner du alt fra aktuarer, forretningsutviklere og oppgjørsmedarbeidere til data scientists, utviklere og designere – og det gjør at det er mange hensyn å ta når vi skal bygge en felles plattform. Således må også kulturaktiviteter og prestasjonsutvikling, som sponsor- og eventtiltak faktisk skal bidra til, reflektere dette.

- Ved å knytte aktiviteter/events – kultur og spons i samme avdeling, som ligger under området Marked og Organisasjon der HR – Kommunikasjon og marked også ligger, vil vi få en mye bedre helhetlig utnyttelse. Vi får en unik mulighet til å nå ut i organisasjonen og til å bygge kultur i selskapet. Men jobben skal gjøres og med suksessen til Vidar fra langrennslandslaget over flere år er jeg sikker på at vi skal lykkes også i Fremtind, avrunder Johansen.

SpareBank1 Forsikring eier i dag 65% og DNB 35%. DNB har opsjon på å kjøpe seg opp til 40%.