To nye avtaler for Bocuse

Stiftelsen Bocuse d’Or Norge har inngått avtaler med Jernia og Norges sjømatråd.

For å lykkes på kjøkkenet trengs kunnskap, gode råvarer og godt utstyr. Avtalen mellom Bocuse d’Or Norge og Jernia har som mål å fremme gode kjøkkenredskaper og øke fokus på gleden ved å lage og spise god mat.

- Helt siden 1950-tallet har Jernia hjulpet nordmenn å lykkes i hjemmet og sammen vil Bocuse d’Or Norge og Jernia bidra til økt håndverkskunnskap og matglede. Vi gleder oss til å støtte opp om våre norske helter på kjøkkenet når de reiser rundt og presterer på de vanskeligste arenaene og dra nytte av deres kunnskap og tips på hjemmebane, sier Espen Karlsen, administrerende direktør i Jernia, i en pressemelding,

Daglig leder i Bocuse d’Or Norge, Arne Sørvig sier dette:

- Gjennom samarbeidet vil vi bidra til økt håndverkskunnskap og matglede. Der Jernia stiller med utstyret og stiller Bocuse d’Or med matlaging og triks. De norske Bocusekokkene skal vise hvordan en kan hverdagsimponere på kjøkkenet.

Sjømatrådet har vært samarbeidspartner for Bocuse d’Or Norge siden 2014.

- For Sjømatrådet er avtalen en god måte å samarbeide med den til enhver tid ledende gjengen av kokker vi har i dette landet. De fleste av kokkene i Bocuse d’Or Norge er de norske kokkene vi har samarbeidet med rundt i hele verden med, for å fortelle om norsk sjømat formidlet gjennom gastronomien, sier markedsdirektør Kristin Pettersen i en pressemelding.

Avtalen med Norges sjømatråd bidrar med frie midler til stiftelsens rolle og arbeid som «Olympiatoppen for norske mesterkokker» og de to hovedprosessene Veien til Årets kokk og Veien til Lyon.