Sponsor- og Eventforeningen får ny Daglig Leder

Janette Haukland blir ny daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen

Det var en stolt styreleder, Gunnar G. Nybø, som i dag presenterte Janette Haukland, som ny daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen under deres styremøte i foreningens nye lokaler i Epicenter Oslo.

Janette kommer fra stillingen som Chief Operating Officer i HelpAdvisor AS hvor hun har hatt ansvar for den daglige driften. I tillegg har hun drevet sin egen bedrift Goodybags Agentene AS i 3 år. Janette har tidligere jobbet som markedssjef med digitalt og kommersielt ansvar i Bonnier Media og Egmont Serieforlaget hvor hun har tilegnet seg solid og variert erfaring både fra sponsing, event samt abonnements- og medlemsutvikling.

Vi gleder oss til å få inn en leder med erfaring fra strategiarbeid- og forretningsutvikling fra digitale mediebedrifter som vi tror foreningen vil dra stor nytte av. Styret har lagt en ny strategi som vi trenger en offensiv leder til å iverksette. Vi har fått et solid inntrykk av Janette gjennom en grundig rekrutteringsprosess og er trygg på at hun kan videreutvikle foreningen til medlemmenes beste sier styreleder Gunnar G. Nybø.

Janette Haukland er 42 år og har en Bachelor innen PR og Kommunikasjon fra Handelshøyskolen BI.

Jeg gleder meg til å sette meg inn i foreningens gode arbeid og videreutvikle tilbudene til våre medlemmer. Jeg er godt kjent med alle aspekter av event-og sponsorarbeid og ønsker å ruste oss mot et endrende marked med miljøhensyn, kompetanseutvikling og samarbeid. I tillegg ønsker jeg å styrke Sponsor- og Eventforeningens posisjon som en nasjonal forening. Men først er det full fokus på Sponsor- og Eventprisen 4.mars 2020, sier påtroppende daglig leder Janette Haukland.

Janette Haukland vil tiltre på deltid omgående og er i gang for fullt fra 1.januar. Hennes første oppgave blir å lansere Sponsor- og eventuka 2020 første uken i mars.

• sponsor- og eventforeningen
  • sponsing
  • event

Om Sponsor- og Eventforeningen

Sponsor- og Eventforeningen er en interesseorganisasjon for virksomheter som forholder seg til sponsing og event som kommunikasjons- og markedsføringsverktøyer, enten de er sponsor, sponsorobjekt, eventselskap eller på annet vis involvert i sponsing og/eller event. Foreningen har pt drøyt 200 medlemsvirksomheter. Se medlemsoversikten HER.