Stang inn

Pressemelding   •   jan 07, 2016 10:32 CET

Fabian Stang er klar for Fagdagen (Foto: Oslo Høyre/Hans Kristian Thorbjørnsen)

- På denne Fagdagen skal vi la oss inspirere, bli oppglødd, få noen gode råd og se inn i krystallkulen, sier Marcus Håkonsen, styremedlem i Sponsor- og Eventforeningen.

Foredragsholderrekken til Fagdagen er nå komplett.

- Fabian Stang har meldt sin ankomst. Han har en retorisk form som evner å nå frem til ulike grupper, små som store, enten som politisk velartikulert frontfigur eller som et down-to-earth-medmedmenneske. Han har et levd liv og lever fortsatt – fullt og helt, ikke stykkevis og delt, forteller Håkonsen.

Håkonsen utdyper dette:

- Foreningen har frokostmøter, kurs og seminar som går praktisk og konkret til verks i forholdene til fagene våre. Derfor har vi valgt overblikk, helhetssyn og tankespinn som rettesnor på Fagdagen. Her skal det være noe for deg som profesjonell aktør, men like viktig – også noe for deg som person, sier Håkonsen.

Flere ikke helt typiske spons og event fagpersoner stiller også på Fagdagen. Henrik Syse er filosof, samfunnsviter og sitter i Nobelkomiteen. Bengt Eriksen er trener, fotballkommentator og har vært kåret til Årets Osloborger. Øystein Dørum er samfunnsøkonom og mediekommentator i forhold til makro- og mikroøkonomiske forhold i inn- og utland.

- Men vi flyr også inn mer fagspesifikke personer som blant andre Jeremy Edwards fra Activative i London for å belyse aktivering og internasjonale trender innen fagene. Og Madeleine Thor fra IRM som skal se på det norske spons- og eventmarkedet 2015 og 2016. Så har vi en mer hjemlig kommunikatør, Preben Carlsen i Trigger - som har vunnet det meste og dessuten blitt kåret til årets foredragsholder av Annonsørforeningen for få måneder siden og det blant hundre ulike foredrag, forteller Håkonsen.

Til deg som fortsatt lurer: Sponsor- og Eventprisen er spons og eventbransjens årlige store markeringsdag (tidligere kalt SPOT). Første del er i konferanseform og andre del er middag og priser.

Les mer om arrangementet HER

Om Sponsor- og Eventforeningen

Sponsor- og Eventforeningen er en interesseorganisasjon for virksomheter som forholder seg til sponsing og event som kommunikasjons- og markedsføringsverktøyer, enten de er sponsor, sponsorobjekt, eventselskap eller på annet vis involvert i sponsing og/eller event. Foreningen har pt drøyt 170 medlemsvirksomheter. Se medlemsoversikten HER.