Vinteren er her - ekstraavganger på linje 1 mellom Majorstuen og Frognerseteren på søndager.

Pressemelding   •   jan 17, 2014 14:18 CET

Fra søndag 19.januar kjøres ekstraavganger mellom Majorstuen og Frognerseteren. Dette er et tilbud som vil bli kjørt til medio mars eller så lenge det er skiføre i Nordmarka.

Ekstraavgangene er et samarbeid mellom Ruter AS og Sporveien T-banen. Ekstraavgangene vil kjøres mellom kl 10 og 17 i tillegg til de ordinære ruteavgangene på T-banens linje 1.

Sporveien er Norges største leverandør av kollektivtransport målt i antall reiser. I
datterselskapene Sporveien Trikken AS, Sporveien T-banen AS og Unibuss AS ble det i 2012 gjennomført 210 millioner enkeltreiser.

Hele konsernet har rundt 4 000 ansatte og omsetter årlig for om lag 3,5 milliarder kroner. Sporveien eier, drifter, bygger ut og vedlikeholder infrastruktur som benyttes til T-bane og trikk, og forvalter en betydelig eiendomsmasse. Konsernet eier også datterselskapene Bussanlegg AS, Sporveisbillettene AS og Sporveis-Annonsene AS. Sporveien er 100 prosent eid av Oslo kommune.

Sporveien operer i et marked som er i sterk vekst. Økt miljøfokus og en betydelig befolkningsvekst i Oslo og Akershus i årene som kommer, gjør at Sporveiens tjenester er viktigere og er mer etterspurt en noen gang. Hovedkontoret ligger i topp moderne og nyoppussede lokaler på Tøyen i Oslo.