Apple Pay kommer til St1/Shell sine kunder - en enkel og sikker betalingsløsning

Pressemelding   •   nov 14, 2018 09:12 CET

Apple Pay

OSLO, Norge - 14.11.2018 - St1 Norge AS, et nordisk energiselskap som driver Shell-stasjonene i Norge, tilbyr i dag sine kunder Apple Pay, som gjør betaling med mobiltelefon til en enkel og sikker løsning.

Nye St1 Mastercard vil utstedes digitalt kun få minutter etter at kunden har søkt og fått sin søknad akseptert via Snarveien-appen. Dette gjør det mulig å legge til St1 Mastercard i Apple Wallet umiddelbart etter at kortet er godkjent. Kunder kan nå benytte Apple Pay til å betale med St1 Mastercard på alle 218 Shell-stasjoner i Norge.

Sikkerhet og personvern er kjernen i Apple Pay. Når du bruker et kreditt- eller debetkort med Apple Pay, blir de faktiske kortnumrene ikke lagret på enheten eller på Apple-servere. I stedet blir et unikt Device Account Number tilordnet, som lagres kryptert og sikkert i Secure Element på enheten. Hver transaksjon er autorisert med en engangs unik dynamisk sikkerhetskode.

Apple Pay er enkelt å sette opp, og brukerne vil fortsatt motta alle de fordelene som tilbys av kortutstederne. I butikkene kan Apple Pay benyttes med iPhone SE, iPhone 6 eller nyere, og Apple Watch.

Online shopping i apper og på nettsteder som aksepterer Apple Pay, gjennomføres enkelt med Touch ID, eller ved å dobbeltklikke på sideknappen og autentisere med Face ID. Ved bruk av Apple Pay er det ikke nødvendig å manuelt fylle ut lange skjemaer med konto-, leverings- og faktureringsinformasjon. Når du betaler for varer og tjenester i apper eller Safari, fungerer Apple Pay sammen med iPhone SE, iPhone 6 eller nyere, iPad Pro, iPad (5. generasjon eller nyere), iPad Air 2 og iPad mini 3 eller nyere. Du kan også bruke Apple Pay i Safari på hvilken som helst Mac introdusert i 2012 eller senere som kjører MacOS Sierra og bekrefte betalingen med iPhone SE, iPhone 6 eller nyere eller Apple Watch, eller med Touch ID på den nye MacBook Pro og MacBook Air.

For mer informasjon om Apple Pay, besøk: http://www.apple.com/apple-pay/

For mer informasjon om St1 Norge, ta kontakt med

Nina Røsland, sjef for lojalitet og digitalutvikling i St1 Norge AS
nina.rosland@st1.no