Christer fra Løten er "Årets stasjonsmedarbeider" i Shell

Pressemelding   •   feb 04, 2017 10:17 CET

Christer Haugsveen fra Løten ble i helgen kåret til "Årets stasjonsmedarbeider 2016" i konkurranse med 3500 Shell-ansatte i hele Norge.

Det var under helgens Shell Awards i Budapest at Christer Haugsveen fra Løten ble kåret til Årets stasjonsmedarbeider -den jeveste prisen av dem alle. Haugsveen jobber på Espa Servicesenter AS, også kjent som Bolleland ved E6, en stasjon som også har hatt stor økning i antall kunder i 2016.

- Christer er en skikkelig humørspreder som har mange gode innspill og ideer om både butikk og salg. Har er en selger med stor S, og er fokusert på målene sine og oppnåelsen av disse. Han kler alle roller i den daglige driften og gjør alt fra i plukke søppel til å betjene kunder og lage boller, fortalte juryen da prisen ble utdelt i helgen.

Videre ble det sagt at Haugsveen er interessert i endringer i butikken og kommer med mange gode forslag til hva stasjonen kan ble enda bedre på. Han har godt øye for hva som må gjøres og tar tak på egenhånd. Samtidig er han oppmerksom og flink til å motivere nyansatte under opplæring.

-Det er knapt noen bensinstasjoner i Norge kundene kjenner så godt som Bolleland på Espa. Stasjonen har lykkes med å ta en tydelig posisjon på boller, men er en viktig stasjon i nettverket vårt også av mange andre grunner. De er gode på drivstoff, kundevekst og driver stasjonen med kunden i sentrum. De er til inspirasjon i kjeden vår, og Christer fronter stasjonen på en utmerket måte i sin rolle som butikksjef, sier Anita Sørlundsengen retaildirektør i St1 som driver Shell-stasjonene i Norge.

De andre som var nominert til prisen var Julie Mathilde Stokkebæk Torp fra Shell Momarken, Stig Egil Espeset Litlehamar fra Shell Bønes, Marianne Turtveit fra Shell Røldal og Charlie fra Shell Vinderen.

Som vinner av Årets Stasjonsmedarbeider i Norge, blir Christer fra Espa nå sendt til den internasjonale kåringen av Shell Awards i New York, i mars, hvor han skal konkurrere om den globale prisen for årets ansatt, blant flere tusen Shell-medarbeidere fra nesten 100 land.