​Velkommen til åpning av Shell Norheim

Pressemelding   •   jan 03, 2018 09:58 CET

Tid: Fredag 5. januar kl. 11.00

Sted: Shell Norheim, Norheimsmarka 3, 5542 Karmsund

Fredag 5. januar kl. 11.00 inviterer vi til åpning av nybygde Shell Norheim ved ordfører Jarle Nilsen.

Norheim Næringspark har de siste årene vokst frem som et vitalt handels- og næringsområde i Karmøy Kommune. Med ny Shell-stasjon i tilknytning til næringsparken, skal vi være med på å styrke Norheim sin posisjon langs veien ytterligere.

– Det er ikke hver dag man åpner nye stasjoner i Norge. Det er derfor historisk når vi nå åpner en splitter ny stasjon. Vi ser frem til å drifte på et spennende sted i vekst. Jeg er helt sikker på at Trond Birk og hans team på Norheim vil lykkes med den nye butikken. At vi i tillegg bidrar til å skape mellom 15 og 20 nye arbeidsplasser i området, er viktig for oss, sier Marius Davidsen, kjedesjef Shell St1 Norge.

En viktig del av den nye stasjonen er mattilbudet. Matkonseptet vårt REAL har fokus på smakfull kvalitetsmat laget av gode norske råvarer. Matdisken har derfor økt fokus på fersklaget mat, et bredere kaffetilbud, og stasjonen har også et «kafe-område» med god benkeplass. Der er det mulig å sette seg ned, nyte en kopp kaffe, lade mobilen og koble seg på WiFi.

– Vi gleder oss til åpningsdagen og håper å se så mange som mulig der. Det er viktig for oss at vi skal bli et godt alternativ for alle. Stasjonen er døgnåpen, vi har både vaskemaskin (for bil opp til 2,6 m høyde), og selvvaskeanlegg, og vi har gratis bruk av støvsuger. Vi ønsker å markere oss som en energistasjon med både god mat og drikke til bilisten, og med et differensiert drivstofftilbud til bilen. Vi har derfor både ladestasjon fra Fortum for el-bil, og et stort utvalg i diesel. Blant annet den kvalitetssterke fornybare dieselen Rex Diesel som kan fylles på alle dieselbiler, og som reduserer Co2-utslipp med 40 %, sier Trond Birk, stasjonssjef for Shell Norheim

– Stasjonen vår er også spesielt godt tilrettelagt for tyngre kjøretøy, med god tilkomst og parkeringsmuligheter, og egen fyllestasjon for tungtransport på baksiden av bygget, med blant annet AdBlue og avgiftsfri Diesel, sier Birk.

Etableringssjef i Shell St1 Norge, Bård A. Granerud, ønsker å takke Haugaland Handelspark AS for et godt samarbeid i etableringen av stasjonen, og ser frem til veien videre sammen i årene fremover. – Vi synes det er veldig spennende at vi får gode naboer som skaper et godt nytt tilbud til kundene i nærområdet.

– Folk har større forventninger til gode kundeopplevelser og mat på farta. Vi vil bygge stasjoner der kunden har en grunn til å komme og en grunn til å bli. For det skal alltid være hyggelig å svinge innom en av våre energistasjoner, avslutter Davidsen.