Universitetet i Agder inngår avtale med Stamina Helse om bedriftshelsetjenester

Universitetet i Agder har valgt Stamina Helse som ny samarbeidspartner på bedriftshelsetjenester. De har hatt som krav at BHT-tjenesten skal være tett på og delta i AMU og AKAN-utvalg. Videre skal bedriftshelsetjenesten gi støtte, rådgivning og prosessveilening til ledere og ansatte i arbeidsmiljøarbeid. Bedriftshelsetjenesten skal fungere som et ekspertmiljø innenfor helse, sikkerhet og arbeidsmiljø.

Stamina Helse Agder er den største bedriftshelsetjenesten på Sørlandet og har mange års erfaring med ulike helse og arbeidsmiljøprosesser i store organisasjoner. Stamina vil bistå Universitetet med forebyggende helsearbeid gjennom konsepter som skreddersyr oppfølging av ansatte som står i fare for å bli eller er sykemeldte. Stamina har tung kompetanse både på det fysiske vel som det psykososiale arbeidsmiljøet.

For oss og våre ansatte er det viktig at en bedriftshelsetjeneste kan bistå, gi råd og levere tjenester innen et bredt spekter av områder, basert på hver enkelt enhets og ansattes behov. Vi ønsker at vår samarbeidspartner bidrar til å løfte vårt arbeid og fokus innen HMS videre, sier rådgiver Maiken Heck Eide ved universitetets personal- og organisasjonsavdeling, ved Universitetet i Agder.

Universitetet i Agder har seks fakulteter og 20 institutter med til sammen ca. 13.000 studenter og 1.300 ansatte. Universitetet har eget museum og egen forskningsavdeling og er fordelt på to lokasjoner; Grimstad og Kristiansand. Med åpenhet og inkludering som viktige verdier er Universitetet opptatt av å være en god arbeidsplass og en trygg og inspirerende læreinstitusjon.

Universitetet i Agder er en institusjon hele Sørlandet er stolt av, og det å få jobbe med dem og bidra til deres videre utvikling, gjennom å sørge for friske og motiverte ansatte blir givende for oss. Vi takker Universitetet i Agder for tilliten og gleder oss til å gå i gang, sier Janne Svendsen, avtaleansvarlig og avdelingsleder i Stamina Helse Agder.

Stamina Helse er Norges eneste landsdekkende bedriftshelsetjeneste, med over 50 avdelinger rundt om i landet. Selskapet jobber forebyggende med helse, sikkerhet og arbeidsmiljø i Norske virksomheter, og skreddersyr løsninger etter virksomhetens behov. Med 550 ansatte har Stamina Helse bred og spiss kompetanse innenfor blant annet systematisk HMS arbeid, arbeidsmiljø, sykefravær, livsstil og helse, beredskap og krise, ergonomi og rus/avhengighet.

Janne Svendsen, avdelingsleder Stamina Helse Agder

Telefon: 483 08 395

e-post: janne.svendsen@staminagroup.no

Maria Øverli Jansson, Markedssjef Stamina Helse

Telefon: 478 19 179

e-post: maria.jansson@staminagroup.no

• Utdanning

Stamina Group er en skandinavisk helsekjede bestående av bedriftshelsetjeneste, treningssentre, og rehabiliteringsklinikk for muskel/skjelett og overvekt. Konsernet har 1800 ansatte og består av 3 forretningsområder; Stamina Helse, Stamina Trening og Avonova (Sverige). I 2017 omsatte konsernet for ca. NOK 1,5 mrd., hadde 60.000 trenings-medlemmer og 16.000 bedriftskunder.