De røde koppene er tilbake!

Pressemelding   •   nov 05, 2019 09:21 CET

Ingen jul uten lansering av de røde koppene fra Starbucks. Designet i år er lekent og morsomt. Dessuten lanserer vi også to helt nye juledrikker.

Same procedure as every year: Gingerbread Latte og Toffee Nut Latte er selvsagt tilbake på menyen både i varm og kald variant, samt som Frappuccino. Og de er i godt selvskap av nyhetene Vanilla Cardemom Latte og Toasted Marshmallow Hot Chocolate.

Vanilla Cardamom Latte er et spennende innslag til jul. En klassisk Caffè Latte med en twist – myke smaker av kardemomme, blandet med steamet melk og espresso, hvor den til slutt toppes med vanilje- og kardemommekrydder. Dufter og smaker himmelsk.

Toasted Marshmallow Hot Chocolate hører til de som virkelig elsker varm kakao. Varm sjokolade med smak av marshmallow, som også toppes med en helt spesiell marshmallowkrem. Som prikken over i’en, drysses et lag av Creme Brulee topping. Til alle Frappuccino-lovers, kan denne også lages som en Frappuccino.

”Vi er like spente hvert år etter å få se årets design på de røde koppene. Man føler seg som et lite barn på julaften. Og endelig er de røde koppene her, som virkelig indikerer at julen er rett rundt hjørnet!
Vi tror at mange av våre gjester er glade for at både Gingerbread og Toffee Nut Latte er tilbake og håper også på at nyhetene Cardemom Latte og Toasted Marshmallow Hot Chocolate faller i like god smak”, sier Sophie Linnusaar, Brand Manager Sverige & Norge.

Priser fra 50 kr og oppover, avhengig av størrelse og type drikke.

Del gjerne dine bilder med oss på @starbucksnorge på Instagram

Toffee Nut Frappuccino

Iced Gingerbread Latte

Umoe Restaurants er Skandinavias ledende restaurantkonsern med en årlig omsetning på over 5 milliarder kroner og 9000 medarbeidere fordelt på over 430 restauranter og kaféer i Skandinavia. Umoe Restaurants driver kjeder som Starbucks, Peppes Pizza, Burger King, LEON, TGI Friday's og Blender som blant annet består av Cafe Opus, La Baguette og Eataly. Umoe Restaurants er eid av Umoe AS, hvor majoritetseier er Jens Ulltveit-Moe og hans familie. Sammen med HMSHost eier Umoe Restaurants også HMSHost-Umoe Food & Beverage Company som drifter serveringssteder på flere flyplasser i Norge. Gjennom selskapet Togservice drifter vi også servering på norske togstrekninger. www.umoerestaurants.com