Starbucks åpner på Kvadrat kjøpesenter

Pressemelding   •   feb 13, 2017 05:32 CET

Tirsdag den 14. februar kl. 11:00 åpner Starbucks på Kvadrat. Dette blir Starbucks sin andre butikk i Rogaland.

- Vi har jobbet lenge med å få på plass en avtale her og at vi over lengere tid har hat et uttalt ønske om en etablering på Kvadrat, som ikke bare er et av de største kjøpesentrene i Norge, men også et senter som er veldig fremoverlent og veldrevet, sier Joannis Vendrig, administrerende direktør i Starbucks Norge og Sverige.

Butikken
Starbucks på Kvadrat blir å finne i etasje 1A i Nord-delen, og ledes av butikksjef Cecilie Nyberg, 31 år fra Sola. Cecilie har engasjert seg i prosjektet fra dag en, og har tidligere hatt stillingen som butikksjef på Starbucks Domkirkeplassen.

Ikke siste etableringen i Stavangerregionen-Vår butikk på Domkirkeplassen i Stavanger har fått en god start og vi har følt oss velkommen fra første dag. Dette er garantert ikke er den siste etableringen i regionen, avslutter Vendrig.

Starbucks ønsker å rette en stor takk til senterledelsen på Kvadrat og AMFI for godt samarbeid.

• Åpningsdag: Tirsdag 14. februar kl. 11:00
  • Butikksjef: Cecilie Nyberg
  • Åpningstider:
    • Mandag – fredag: 9.30 – 20.00
    • Lørdag: 9:30 – 18:00
  • Antall ansatte: 14

Starbucks har siden 1971 levert arabica kaffe av høyeste kvalitet. I dag har Starbucks over 25 700 kaffebarer i 75 land, og er en av verdens fremste forhandlere av kaffe. Gjennom et urokkelig fokus på kvalitet forplikter Starbucks seg til å levere kundene den unike Starbucks Experience hver dag, gjennom hver eneste kopp. For å ta del i opplevelsen  kan du besøke oss i våre butikker eller online på www.starbucks.nowww.facebook.com/StarbucksNorge

Umoe Restaurants har ansvar for utvikling og drift av Starbucks på det norske og svenske markedet. Umoe Restaurants er et ledende restaurant-selskap i Skandinavia med over 330 restauranter og kaféer. Selskapet har en årlig forventet omsetning på om lag 4,1 milliarder kroner, 9 000 medarbeidere og 40 millioner gjesteopplevelser, fordelt på kjente merkevarer som Starbucks, Peppes Pizza AS, TGI Fridays og Burger King samt Blender AS, som er en tilbyder av mat- og drikkekonsepter til kjøpesentre og flyplasser. Umoe Restaurants eies av Umoe- Gruppen, et selskap eid av Jens Ulltveit-Moe og hans familie. Umoe-Gruppen har hatt virksomhet innen offshore- og maritim industri siden oppstart i 1984. www.umoerestaurants.com