Starbucks har åpnet på BI i Oslo

Pressemelding   •   aug 19, 2015 10:16 CEST

(Oslo, 19. august 2015) Tirsdag ettermiddag den 18. august åpnet Starbucks offisielt dørene til sin nye kaffebar på Handelshøyskolen BI I Nydalen. Dette ble Starbucks sin sekstene butikk i Norge.

Butikken er på cirka 100 kvm, 70 sitteplasser og har et åpent og moderne design som matcher omgivelsene på BI.

Compass Group vil drive denne butikken i samarbeid med Umoe Restaurants. Umoe Restaurants er den geografiske rettighetshaver av Starbucks i Norge, og driver Starbucks butikker i gatene, kjøpesentre og på Værnes lufthavn. Compass Group opererer flere Starbucks butikker internasjonalt; dette er Compass Group sin første åpning av Starbucks i Norge.

- “Vi vil skape begeistring blant studentene og besøkende! Vår ambisjon er at Starbucks på BI skal bli en naturlig tredje plass mellom hjem og jobb eller studier” – sier Kathinka Friis-Møller, Driftsdirektør i Compass Group.

- “Det er to ting som er viktig når vi vi skal være handelshøyskole både nasjonalt og internasjonalt. Det første er at verdien av et vitnemål fra BI skal være et verdipapir i arbeidsmarkedet, det andre er at vi skal tilby et godt studentmiljø”, sier Jan Inge Henjesand, rektor ved BI Nydalen.

- “Starbucks vil gi et godt tilskudd til vårt mangfoldige campus som har blitt veldig mye fornyet når det gjelder spisesteder både for studenter og ansatte. Man trenger et godt sted for en pause” – avslutter Henjesand.

Kaffebaren ledes av store manager Bart Cortenraede, 28 år gammel som tidligere åpnet og ledet Starbucks i Bogstadveien.

• Åpnet offisielt: 18. august 2015
  • Adresse: BI Nydalen, Nydalsveien 37 i Oslo.
  • Størrelse: Cirka. 100 kvm
  • Sitteplasser: Cirka. 70
  • Åpningstider:
    • Mandag – torsdag: 07.30 – 20.00.
    • Fredag: 07.30 – 19.00.
    • Lørdag: 10.00 – 16.00

Starbucks har siden 1971 levert arabica kaffe av høyeste kvalitet. I dag har Starbucks kaffebarer verden rundt, og er en av verdens fremste forhandlere av kaffe. Gjennom et urokkelig fokus på kvalitet forplikter Starbucks seg til å levere kundene den unike Starbucks Experience hver dag, gjennom hver eneste kopp. For å ta del i opplevelsen kan du besøke oss i våre butikker i Oslo, Trondheim, Bergen eller online på www.starbucks.no / www.facebook.com/StarbucksNorway

Om Compass Group