Starbucks til Drammen

Pressemelding   •   mai 26, 2014 12:52 CEST

Starbucks etablerer seg i Drammen og åpner oktober 2014 i Magasinet.

Dermed blir Drammen blant de første byene i Norge som får den populære kaffekjeden og det er en stolt senterleder som ønsker Starbucks velkommen.

- Det er en hyggelig anerkjennelse av Drammen by når Starbucks velger å etablere seg her. I dag er Starbucks fortsatt nesten som en attraksjon å regne for oss nordmenn, og vi vet at folk reiser langveis fra for å besøke de to øvrige butikkene Starbucks har på Østlandet. Det betyr mye for Magasinet å få Starbucks, men enda viktigere er det for hele sentrum fordi dette kommer til å trekke folk, sier Lennarth Gryting, senterleder ved Magasinet Drammen.

Umoe Restaurants fikk de geografiske rettighetene til Starbucks for Norge og Sverige i september i fjor, og arbeider målrettet med å ekspandere det amerikanske kaffekonseptet i de største byene i Norge og Sverige. Selskapet opplever stor interesse både fra potensielle baristaer og fra utleiere som ønsker Starbucks velkommen.

For Starbucks selv er nettopp sentrumsutvikling viktig. Og Administrerende direktør i Starbucks Norge og Sverige Joannis Vendrig gleder seg til å åpne i Drammen.

- Beliggenheten i sentrum av Drammen er helt avgjørende for oss. Starbucks ønsker å være tilstede i det levende bybildet og bidra til å øke tilstrømningen av mennesker til sentrum, sier Vendrig.

Nå begynner arbeidet med å finne dyktige medarbeidere som skal gjennom en grundig opptrening for å kunne lage og servere den kjente kvalitetskaffen fra Starbucks.

- Det er alltid spennende å skulle Jobbe for Starbucks i Norge. Personene vi leter etter er engasjerte og åpne, med en sterk tro på det gode i møtet mellom mennesker, med kaffen som det naturlige samlingspunktet, sier Vendrig.

Starbucks blir å finne på Drammens mest sentrale hjørne mot Bragernes torg, gågaten og knutepunkt for offentlig kommunikasjon.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Joannis Vendrig, Managing Director Starbucks Norway/Sweden, tel: 934 69 749
Morten Klerck-Nilssen, eiendomssjef Sektor Gruppen, tel: 90 03 49 73
Lennarth Grything, senterleder Magasinet Drammen, tel: 32 21 39 92