The Cloud Macchiato er endelig i Norge!

Pressemelding   •   mar 05, 2020 09:32 CET

Har du noen gang lurt på hvordan det er å sveve på en sky? Med nyheten Starbucks Cloud Macchiato klarer du kanskje å kjenne på følelsen i hvert fall. The Cloud Macchiato er laget av et kaldt og luftig melkeskum med smak av enten karamell eller vanilje, deretter blandet med shots av Blonde Espresso, servert over is, og til slutt toppet med et lag av vanilje- eller karamellsaus.

En real twist på den originale og klassiske Caramel Macchiato!
En macchiato er en espressobasert drikke med et lite lag av melkeskum på toppen og har vært på menyen til Starbucks i flere tiår. I 1996 begynte vi å legge til karamell i Macchiatoene.

”Nyheten Cloud Macchiato er inspirert av den tradisjonelle spanske drikken ”leche merengada”, eller ”marengsmelk”. En luftig drikke direkte fra kaffebarene i Barcelona. Vår versjon er luftig og harmonerer godt med den Blonde espressoen og sødmen fra karamell eller vanilje, og er med på å gi drikken en kraftfull smak og et vakkert useende”, sier Ann-Kristin Nomerstad, Brand Manager Sverige og Norge.

The Cloud Macchiato er tilgjengelig på alle Starbucks avdelinger fra og med i dag. Priser fra 62 kr og oppover, avhengig av størrelse (Tall – Venti)

Del gjerne dine bilder med oss og tag oss på @starbucksnorge på Instagram eller Starbucks Norge på Facebook #CloudMacchiato

Umoe Restaurants er Skandinavias ledende restaurantkonsern med en årlig omsetning på over 5 milliarder kroner og 9000 medarbeidere fordelt på over 430 restauranter og kaféer i Skandinavia. Umoe Restaurants driver kjeder som Starbucks, Peppes Pizza, Burger King, LEON, TGI Friday's og Blender som blant annet består av Cafe Opus, La Baguette og Eataly. Umoe Restaurants er eid av Umoe AS, hvor majoritetseier er Jens Ulltveit-Moe og hans familie. Sammen med HMSHost eier Umoe Restaurants også HMSHost-Umoe Food & Beverage Company som drifter serveringssteder på flere flyplasser i Norge. Gjennom selskapet Togservice drifter vi også servering på norske togstrekninger. www.umoerestaurants.com