Nye Volkswagen Polo ruller på Kumho dekk

Pressemelding   •   aug 14, 2017 12:29 CEST

Volkswagen Polo originalmonteres med Kumho dekk, 185/65 R15 88H Ecowing ES01 KH27.

Den nye Volkswagen Polo originalmonteres med dekk fra Kumho. Etter at den syd koreanske dekkprodusenten allerede var OEM (Original Equipment Manufacturer) for den femte generasjonen VW Polo, er også sjette generasjonen av VW Polo utstyrt med Kumho dekk Ecowing ES01 KH27. VW Polo originalmonteres med dekkdimensjon 185/65 R15 88H.

Kumho Ecowing ES01 KH27 er et stillegående "grønt" dekk som er spesielt utviklet for de spesielle behovene til kompakte og mellomstore kjøretøy. Dekket har lav rullemotstand for optimal drivstoffbesparelse, og har forbedret våtgrepsegenskaper med god motstand for vannplaning.

Kumho Ecowing ES01 KH27 kom også svært godt ut i ADAC's dekktest (ADAC Motorwelt 03/2016) på grunn av sitt gode drivstofforbruk og våtgrepsegenskaper..

Kumho dekk originalmonteres for øvrig også på Mercedes-Benz, BMW, Mini, Hyundai og Kia.

Kumho dekk importeres i Norge av Starco Norge AS. Eventuelle spørsmål kan rettes til salgsdirektør Jan Falkenhaug, Tlf 911 93 941 / epost jan@starco.no

Om Kumho

Kumho Tire Company, som ble grunnlagt i 1960, er en av verdens ledende dekkprodusenter med en omsetning på over to milliarder euro. Hvert år selges det over 60 millioner dekk over hele verden. Selskapet er en del av den etablerte Kumho Asiana Group, en av Koreas mest kjente og største selskaper, som også eier Asiana Airlines; Medlem av Star Alliance. Med over 10.000 ansatte over hele verden utvikler, produserer og markedsfører Kumho dekk for personbiler, varebiler og lastebiler. Kumho driver produksjonsanlegg i Korea, Kina, Vietnam og USA, vedlikeholder forsknings- og utviklingssentre i Korea, Kina, Europa og Nord-Amerika.

I årevis har Kumho vært en stor tilhenger av toppklassefotball i Europa, og er for tiden den offisielle dekkspartneren til den engelske Premier League-klubben Tottenham Hotspur, samt FC Schalke 04 fra den tyske Bundesligaen og den franske Ligue 1-laget Olympique Lyon.

Starco Norge AS er en av landets ledende dekkimportører/ grossister av en rekke kjente dekk- og felgprodusenter samt Gulf smøremidler med en omsetning oppunder 400 millioner. Starco Norge AS er 1 av 4 distriktimportører som sikrer Norge den beste tilgjengelighet på dekk, felger og smøremidler - fra det minste trillebårhjul til store anleggsdekk.

Kommentarer (0)