Statoil Fuel & Retail Norge fortsatt størst

Pressemelding  •  22-06-2012 08:23 CEST

Årets Servicehandelsrapport fra AC Nielsen viser at Statoil Fuel & Retail Norge fortsatt er størst på servicehandel blant bensinstasjonskjedene.

Fredag morgen ble AC Nielsens Servicehandelsrapport for 2011 offentliggjort. Denne viser at statoilstasjonene beholder sin plass som den største bensinstasjonskjeden også i 2011. Tallene for total butikkomsetning for bensinstasjonkjedene inkludert bilvask og bilrekvisita går markedsandelen svakt ned 0,1 prosentpoeng 31,7 prosentpoeng til 31,6.

- Det er gledelig at vi holder vår posisjon som markedsleder i et nedadgående marked.  Over mange år har vi jobbet målbevisst med kjeden vår, vi har oppdatert konsepter og har en unik posisjon på kaffe og bilvask. I tillegg scorer vi godt på bilkunnskap og service. Forklaringen på at vi klarer å opprettholde posisjon som markedsleder er det gjennomsyrede kundefokuset vi har i hele kjeden, sier markedsdirektør Trude Venset Sleire.

Servicehandelsrapporten viser utvikling i struktur og markedsandeler blant norske kiosker og bensinstasjoner. For bensinstasjonene måles kiosk- og dagligvareomsetningen, ikke drivstoffsalget.

Les en kortversjon av rapporten her

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom