Foto: Geir Wagnild

Regionsjef i Midt-Norge, Carl Libach, tlf. 480 34 989, cal@statskog.no

Her er tildelingene i Møre og Romsdal i andre halvår 2019:

Skiutstyr til frivillighetssentral

Nesset frivillighetssentral får et bidrag på ti tusen kroner fra Statskog til innkjøp av utstyr til utlån.

- Tiltaket bidrar til friluftsliv, folkehelse og bruk av norsk natur ved at vi legger til rette for at økonomi ikke skal være noe hinder for å ha tilgjengelig utstyr for å benytte seg av alle de fantastiske mulighetene vi har i vår flotte natur. Å låne utstyr hos oss er gratis. Vi har knappe rammer på vårt budsjett, og vi er derfor avhengig av eksterne midler for å kunne utvikle vårt produkt slik vi ønsker, skriver de i søknaden som fikk så full pott som det er mulig å få hos Statskogmillionen, nemlig ti tusen kroner.

Kommune: Nesset

Oppruster helårs løypetrase

Skåla idrettslag vil etablere en helårs tur løype med kombinert løypetrase om vinteren og tursti om sommeren rundt et idyllisk vatn på Skåla.

Tiltaket koster betydelig i form av materialer. Statskog setter pris på arbeidet og gir et lite bidrag på fem tusen kroner til jobben etter søknad om bidrag fra Statskogmillionen.

Kommune: Molde

Utstyrskasse for strandaktivitet

Breivikstranda velforening får fem tusen kroner fra støtteordningen Statskogmillionen til å kjøpe inn en stasjonær utstyrskasse som skal stå åpen på stranda i sommerhalvåret. Kassa skal romme baller av ulike slag, frisbees og andre leker som innbyr til aktiviteter på strandområdet.

- Stranda er som regel under oppsyn og vi har tro på at dette utstyret skal bli behandlet bra og bidra til økt aktivitet, skriver velforeningen og får bidrag til innkjøpet fra Statskog.

Kommune: Tingvoll