Foto: Christian Sletengen

Her er tildelingene for i Telemark i andre halvår 2019:

Friluftsutstyr til utlån

Siljan nærmiljøsenter får fem tusen kroner fra Statskog til innkjøp av friluftsutstyr.

Senteret er en ideell forening og vil særlig bidra til at lavinntektsfamilier kan få låne gode støvler, klær, ryggsekk, sovepose, liggeunderlag og annet turutstyr som trengs for å være med på speiderturer, barnas turlag eller skoleturer.

- Å ikke ha grunnutrustningen for friluftsliv forsterker utenforskapet. Startpakker til utlån for inntil ett år gjør at ungene kan prøve seg i speideren eller turlaget, skriver nærmiljøsenteret.

Fylke: Telemark
Kommune: Siljan

Bidrag til Kroken jeger- og fiskerforening

Gapahuk, broer og klopping står på arbeidslista til Kroken jeger- og fiskerforening, som nå får et bidrag fra Statskog på fem tusen kroner til arbeidet.

Gapahuken skal settes opp ved Korsvann. Foreningen har allerede ryddet og merket tursti til ei nærmiljøløype, men vil utvikle området videre med gapahuk og oppgradert sti.

- Tiltaket vil bidra til friluftsliv gjennom bedre tilrettelegging av et populært område, skriver foreningen i søknaden som gir tilskudd fra Statskogmillionen.

Fylke: Telemark
Kommune: Drangedal