​Ny regionsjef for Statskog i Troms

Pressemelding   •   jun 28, 2019 07:00 CEST

Foto: Lena Sørensen

Tom-Rune Eliseussen blir ny regionsjef for Statskog i Troms.

Eliseussen er i dag seniorkonsulent i samme region med oppgaver innen næringsutvikling og samfunnskontakt. Han har hatt hovedansvar for samarbeidsavtalen med Troms fylkeskommune, hvor Statskog bidrar økonomisk for samfunnsutvikling i kommuner der Statskog er stor grunneier.

- Jeg er glad for at Tom-Rune Eliseussen har takket ja til stillingen. Han har stor innsikt i den viktige samfunnsrollen Statskog har i regionen, både når det gjelder jakt, fiske, friluftsliv og næringsutvikling. Og ikke minst kommer han inn i Statskogs ledergruppe som en sterk og kunnskapsrik stemme fra Troms, sier administrerende direktør, Gunnar Lien.

Tom-Rune Eliseussen (f. 19.07 1972) har mastergrad fra Norges fiskerihøgskole med spesialisering innen bedriftsøkonomi og organisasjonsteori. Han har ledererfaring fra ulike typer virksomhet, og har bygd opp vesentlig kompetanse gjennom prosjektledelse og ulike styreverv. Fra og med 2010 har Eliseussen vært seniorkonsulent for Statskog i Troms.

- Statskog er viktig for utviklingen av Troms-samfunnet. Jeg er både ydmyk og takknemlig for at jeg nå får mulighet til å spille en sentral rolle i å utvikle både Statskog og Troms videre. Heldigvis skal jeg spille på lag med mange dyktige kolleger i Statskog, både lokalt og i resten av landet, sier påtroppende regionsjef Tom-Rune Eliseussen.

Eliseussen tiltrer stillingen som regionsjef for Statskog i Troms 1. august 2019 etter Kåre Rasmussen. Rasmussen går fra samme tid over til stilling som seniorkonsulent for Statskog i Troms etter eget ønske.

- Rasmussen har vært en synlig og tillitsskapende leder som fortjener stor honnør for lang og viktig innsats, sier administrerende direktør, Gunnar Lien.

Kontakt:

Gunnar Lien, administrerende direktør, tlf. 951 97 220

Tom-Rune Eliseussen, påtroppende regionsjef for Statskog i Troms, tlf. 909 32 187