​Søk friluftsstøtte fra Statskogmillionen

Pressemelding   •   apr 01, 2019 08:52 CEST

Foto: Magnus Beyer Brattli

Nå er det på tide å søke støtte til friluftslivstiltak. Statskog setter søknadsvinduet på vid vegg i april.

- Du søker enkelt via våre nettsider i løpet av april. Deretter plukker vi raskt ut gode forslag i hele landet som vil løfte friluftslivet sammen med oss, sier kommunikasjonssjef i Statskog, Trond Gunnar Skillingstad.

Statskogmillionen går til tiltak og aktiviteter som fremmer friluftsliv, folkehelse og bruk av norsk natur. Mange av søknadene handler om penger til utstyr, tilrettelegging eller støtte til en aktivitet i by eller bygd. Ordningen har to støttebeløp; 5 000,- eller 10 000,-.

- Derfor er Statskogmillionen aktuell for mange av de små prosjektene som spesielt frivilligheten jobber med. Her kan man få litt støtte til innkjøp av kano, aktivitetsdag, kjøp av SUP-brett eller etablering av en bålplass. Noen tusen kroner her kan gjøre stort utslag i kombinasjon med dugnadsånd, sier Skillingstad.

Elektronisk søknad til Statskogmillionen er tilgjengelig på selskapets nettsider. Mer om Statskogmillionen finner du her: www.statskog.no/statskogmillionen

Her er en oversikt over om lag 230 tidligere tildelinger fra Statskogmillionen:

Vår 2017: https://www.statskog.no/nyheter/de-fikk-penger

Høst 2017: https://www.statskog.no/nyheter/pengedryss-til-friluftsliv-i-norge