The Private Equity Review 2016

Steenstrup Stordranges partnere, Klaus Wiese-Hansen og Stig Nordal, har skrevet kapittelet Norway Fundraising i den femte utgaven av The Private Equity Review. Publikasjonen gis ut av Law Business Research Ltd.

Klikk her for å lese publikasjonen. Vårt bidrag finner du på side 149, kapittel 13.

Klaus Henrik Wiese-Hansen

Klaus Wiese-Hansen er spesialisert innenfor regulatoriske rammevilkår for finansinstitusjoner og regulerte foretak innenfor finanssektoren, samt forsikring, pensjon og kapitalforvaltning. Han rådgir norske og utenlandske finansforetak og andre regulerte foretak, dvs. forsikringsselskaper, forsikringsformidlere, kapitalforvaltere, verdipapirforetak, kredittinstitusjoner, pensjonskasser og holdingselskaper i finanskonsern. Wiese-Hansens bistand og erfaring omfatter alle felter innenfor finansregulatorisk og kapitalforvaltning. Wiese-Hansen er rangert blant Norges fremste eksperter innenfor forsikring og finansregulatoriske forhold i blant annet Legal 500, IFLR 1000 og PLC Which Lawyer. Han er også rangert blant Norges aller fremste advokater i kategorien «Forsikring» i Finansavisens advokatundersøkelse 2014, 2015 og 2016.

Stig Nordal

Stig Nordal er spesialisert innen skatterett og selskapsrett. Han arbeider særlig med eier- og selskapsstrukturering, emisjoner, transaksjoner, både nasjonalt og internasjonalt. Han har et særlig fokus på skattemessige forhold i slike situasjoner, i tillegg til at han arbeider med klagesaker og prosessoppdrag knyttet til næringsbeskatning. Nordal arbeider for tiden ut fra Silicon Valley, California, USA med tilrettelegging for norske selskaper som etablerer seg i USA i samarbeid med US-advokater og finansmiljø i Silicon Valley.

Klaus Henrik Wiese-Hansen

Stig Nordal