Bilferieturistene vil spise god mat på lokal restaurant

Pressemelding  •  23-07-2012 10:15 CEST

Halvparten av bilferieturistene finner en lokal restaurantog spiser god mat. 20% av barnefamiliene tar med mat hjemmefra.

«Vi svinger inn til nærmeste by eller tettsted for å finne en lokal restaurant og spise god mat», svarer 49 prosent av bilturistene på spørsmål om hva de de helst spiser underveis i ferien. Dette fremgår av Stenas Reisebarometer for 2012.

Det er liten eller ingen forskjell mellom kvinner og menn, men barnefamiliene har et noe annet spisemønster enn gjennomsnittet.  20 prosent av barnefamiliene tar med mat hjemmefra – mot åtte prosent for gjennomsnittet. 20% av barnefamiliene spiser  på hamburgerrestaurant som McDonalds eller Burger King, mot seks prosent for gjennomsnittet.

21 prosent stopper ved en veikro eller bensinstasjon og spiser noe hurtigmat. 27 prosent av barnefamiliene gjør det samme.

Du finner gode Stena Line bilder på Flickr.

Stena Line, Oslo juli 2012

For mer informasjon kontakt linjesjef Rickard Ternblom, mobil 95209388 eller markedssjef Elsa Grimsmo, mobil 90600662.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom