Kaptein Rødskegg har kapret Barnas Båt

Pressemelding  •  30-09-2010 09:00 CEST

Høstferie betyr Barnas Båt på Stena Saga. Kaptein Rødskjegg og kameraten Kalle Kanon har kapret skuta, til barnas elleville glede. Men gleden varer ikke evig. I vår moderne og velordnede tid varer moroa fra første til niende oktober. Så må Kaptein Rødskjegg være så god og levere skipet tilbake til Stena Line – og da i den skjønneste orden.

I mellomtiden har hundrevis av barn hatt gleden av tur-retur-reisen til Frederikshavn, gjerne med noen ekstradager i Danmark, i dette landet som nordmenn flest setter sånn pris på.

Tettpakket med opplevelser
I alle skoleferier er det tettpakket med opplevelser for barn på Barnas Båt. Det blir en piratferd uten sidestykke når Kaptein Rødskjegg og sjørøverne border skipet! Det blir spennende piratshow hver dag, og barna går på skattejakt etter den hemmelige skatten Kaptein Rødskjegg har gjemt om bord.

Seilasen byr også på mange andre opplevelser for barn: nattkino, besøk hos kapteinen på brua, fiskedam og mye mer. I samarbeid med Redningsselskapets Eliasklubb lærer barna om sjøvett.

Jubilerende Kaptein
I åtte år har Kaptein Rødskjegg og Kalle Kanon bordet M/S Stena Saga i høst og påskeferier og underholdt barn fra hele landet. Nå mellom 1. og 9. oktober vil de to sjørøverne runde over 100 døgn om bord, det vil si over 2400 timer ren sjøsprøyt.

Du finner gode Stena Line bilder for nedlasting fra Flickr: http://www.flickr.com/photos/stenaline/

Stena Line, Oslo 30. september 2010

For mer informasjon kontakt linjedirektør Stein Wettergreen mobil 900 20 814.

Stena Line er et av verdens ledende ferjerederier med 35 skip og hovedkontor i Gøteborg. Stena Saga betjener ruten Oslo-Frederikshavn med avgang fra Oslo hver kveld med retur hver formiddag. Fra 1. til 9. oktober har Kaptein Rødskjegg overtatt kommandoen og erklært at Stena Saga nå er Barnas Båt!

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom