Nå kan du reise med Stena Line fra Lillehammer til Frederikshavn

Pressemelding   •   aug 28, 2012 17:36 CEST

Spennende lansering for Stena Line Norge-sjefen Rickard Ternblom (til venstre) og prosjektlederen Pål Anders Sveen. StenaBussen kjører fra 15. september hver dag fra Lillehammer til Stena Saga på Vippetangen, og returnerer med passasjerene et døgn senere. Foto: Anette Karlsen, NTB Scanpix.

Høstens storlansering fra Stena Line i Norge, er StenaBussen. Den kjører fra 15. september hver dag klokken 14:40 fra Lillehammer til Frederikshavn-båten Stena Saga på Vippetangen i Oslo. 19:30 er det avgang fra Oslo. Underveis til Oslo har StenaBussen hentet båtpassasjerer fra ikke mindre enn 28 stoppesteder langs E6, inkludert fra Gjøvik og Elverum.

-Vi ønsker å gjøre terskelen så lav som mulig for den som har lyst på et StenaCruise eller på en kortferie til Danmark, sier Stena Line-sjefen i Norge, Rickard Ternblom. –På denne måten utvider vi også passasjergrunnlaget vårt vesentlig, og gir de reisende en ekstra opplevelse til en rimelig penge.

Informasjon underveis

- Vi ønsker å ta vare på gjestene fra der de bor, og selve bussreisen skal bli en del av hele Stena-opplevelsen. Underveis vil vi gi nyttig informasjon og smakebiter på hva du kan oppleve om bord. Når båtreisen er vel overstått, står bussen klar og bringer gjestene hjem igjen til sine respektive hjemsteder.

En buss for alle

Bussen er tilgjengelig for alle reisende, enten det er til kortferie, StenaCruise, Julebord eller Barnas Båt. Mange mindre bedrifter har ønsket seg et slikt alternativ for å reise på helgetur, julebord eller ha samlinger med medarbeiderne.

-Da kan de la bilen stå og starte firmasamlingen allerede ved avreise fra hjemstedet, fremholder Rickard Ternblom. –Blir dette den suksessen vi håper på, vil vi se også på andre rutemuligheter. Dette er et arbeid vi for så vidt allerede er i gang med, røper Rickard Ternblom.

Du finner gode Stena Line bilder på Flickr.

Stena Line, Oslo 28. august 2012

For mer informasjon kontakt linjesjef Rickard Ternblom, mobil 95209388.