Stena-kunder kan booke via sosiale medier

Som et av de første rederiene i Europa tilbyr Stena Line kundene å logge seg inn på Stenas nettsider ved hjelp av Facebook og Google-kontoer. Den nye login-metoden ble lansert for to uker siden, og har har vært helt problemfri.

For å unngå at kundene skal måtte huske enda et passord, har Stena Line nå gjort det mulig å booke turer og å ajourholde allerede bestilte turer via Facebook og Google-kontoer. Dersom du logger inn med vanlig konto, som består av en adresse og et passord, eller velger å logge inn via kontoer på sosiale medier, vil du nå få de samme mulighetene på rederiets nettsider.

Anders Hellberg, Group Online Manager hos Stena Line, forteller om tankene rundt utviklingen av tjenesten:

- Den største fordelen for våre kunder er at de ikke trenger å huske enda et brukernavn og passord. Samtidig blir det enklere å opprette en ny konto og booke turer og vi kan fylle ut kundens offentlige data fra de sosiale mediene.

Hvis du allerede har en konto på Stena Lines nettsider, kan du også kombinere denne med din sosiale loggin for å unngå å ha to kontoer å holde styr på.

- En klar trend i sosiale medier er fokuset på kundenes fordeler og nytte, og denne tjenesten er et godt eksempel på dette, sier Ronja Gustavsson, ansvarlig for sosiale medier i Stena Line.

Senere i år vil det også bli mulig å logge seg inn på Stena Lines nettsider med både Yahoo og MSN.

Du finner gode Stena Line bilder fra Flickr.

Stena Line, Oslo 29. mars 2012

For mer informasjon kontakt markedssjef Elsa Grimsmo, mobil 90600662.

For mer informasjon
Ta kontakt med Stena Line Group Press office, +46 704 85 85 32
Besøk www.stenaline.com
Stena Line er en av Europas ledende fergeforetak med 37 fartøy og 20 ruter i Nordeuropa. Stena Line er en viktig del av det europeiske logistikknettet og utvikler nye intermodale fraktløsninger ved å kombinere transport med jernbane, vei og sjø. Stena Line spiller også en viktig rolle for turisme i Europa med sin omfattende passasjeroperasjon. Selskapet er familieeid, ble grunnlagt i 1962 og har hovedkontor i Gøteborg. Stena Line er en del av Stena AB-konsernet, som har om lag 15 000 ansatte og en årlig omsetning på rundt 35 milliarder SEK.